گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران محکم‌تر از گام‌های قبلی

© Photo / IRNAگام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران محکم‌تر از گام‌های قبلی
گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران محکم‌تر از گام‌های قبلی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورش را آماده شده و محکم‌تر از گام‌های قبلی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورش را طراحی شده و از گام‌های اول و دوم محکم‌تر دانست.

موسوی اظهار داشت: همزمان با فرصتی که جمهوری اسلامی ایران به دیپلماسی و تعامل و گفت‌وگو داده، در راستای اجرای تعهدات طرف‌های مقابل و باقیمانده در برجام، همزمان هم خودش را آماده کرده که گام سومی را که طراحی شده و آماده است را به موقع بردارد.

ظریف: ایران پنج‌شنبه سومین گام کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام می‌کند - اسپوتنیک ایران
ظریف: ایران پنج‌شنبه سومین گام کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سفر روز دوشنبه محمد جواد ظریف به مسکو و همچنین سفر عباس عراقچی به پاریس تصریح کرد: تمام تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد و تماس‌های تلفنی که بین روسای جمهور ایران و فرانسه است و سفری که آقای عراقچی قبلا داشت و دوشنبه هم در پاریس خواهد بود و سفری که آقای ظریف دو بار در فرانسه داشت، همه اینها نافی این نیست که جمهوری اسلامی ایران خودش را آماده برای طراحی‌هایی کرده که در صورت عدم موفقیت این تلاش‌ها و در صورتی که ببیند اگر تلاش‌ها به نتیجه نرسیده و اراده لازم در طرف‌های اروپایی وجود ندارد و یا اگر اراده هست ولی توانش را ندارند که به تعهداتشان بردارند و اجرایی کنند، جمهوری اسلامی ایران گام سوم را برخواهد داشت.

موسوی در ادامه افزود: اگر این پیشنهادات و مذاکرات که برای اجرای برجام است و در راستای تعهداتی است که اروپایی‌ها دارند انجام شود، ایران گام سوم را برنخواهد داشت. اگر ببینیم شرایط به گونه‌ای است که قابل قبول و مطلوب ماست، حتی ممکن است در گام‌های اول و دومی هم که برداشتیم تجدیدنظر شود و به شرایط چند ماه قبل برگردد و دوباره ایران تعهداتش را به طور کامل در برجام انجام دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала