نماينده انصارلله، سفير جديد يمن در ايران + عکس

© Sputnik / Somayeh Pasandideنماينده انصارلله، سفير جديد يمن در ايران + عکس
نماينده انصارلله، سفير جديد يمن در ايران + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر جدید یمن در تهران استوارنامه خود را تسلیم محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم محمد الدیلمی، نماینده جنش انصارالله روز یکشنبه با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار و استوارنامه خود را به عنوان سفیر جدید یمن در تهران تسلیم وزیر امور خارجه ایران کرد.

جنبش انصارالله در اواسط ماه اوت «ابراهیم محمد محمد الدیلمی» را به عنوان سفیر جدید جمهوری یمن در جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد.

​مقامات یمن که توسط مجامع بین المللی به رسمیت شناخته می شوند، این اقدام حوثی ها را نقض آشکار قوانین بین اللملی خواندند.

عبد ربو منصور هادی، رئیس جمهور کنونی یمن، در اکتبر 2015 روابط این کشور با تهران به اتهام حمایت مالی ایران از انصارالله را قطع کرد. همچنین ایران را به تامین سلاح و ارسال موشک بالستیک برای حوثی متهم کرد. ایران نیز به نوبه تمامی این ادعااها را رد کرد.

پس از آن مقامات یمن تصمیم گرفتند که سفارت این کشور در تهران را تعطیل کنند.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала