حذف 4 صفر از پول ملی ایران در اولویت نمایندگان مجلس نیست

© Sputnik / SHAحذف 4 صفر از پول ملی ایران در اولویت نمایندگان مجلس نیست
حذف 4 صفر از پول ملی ایران در اولویت نمایندگان مجلس نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگان ایران با واکنش به لایحه حذف چهار صفر از پول ملی، این اقدام را اولویت اقتصاد ندانست و تاکید کرد باید ابتدا به دنبال تثبیت اقتصاد کشور بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، نماینده مردم کرمان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: " حذف چهار صفر اولویت اول اقتصاد نیست." وی همچنین افزود: "ما باید سیاست‌های تولید صفر را از بین ببریم. دولت باید بگوید موتور تولید صفر را کجا می‌خواهد خاموش کند. موتور تولید صفر در واقع سیاست‌های تورمی است. ما از طرفی می‌خواهیم صفر را حذف کنیم و از طرف دیگر موتور تولید صفر روشن است پس با حذف آن تنها صورت مسئله پاک می‌شود و محتوا باقی است."

این نماینده مجلس افزایش صفر های پول ملی را نتیجه سیاست های پولی نادرست و بی انضباطی مالی دانست و اظهار کرد: اولویت باید اصلاح این سیاست‌ها باشد، در غیر اینصورت حذف 4 صفر بی فایده خواهد بود، چرا که ۱۰ سال دیگر چهار صفر دیگر خواهیم داشت. باید با سیاست های تورمی مقابله کرد.

در پایان این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: "اگر شرایط اقتصادی به ثبات برسد و موتور تولید صفر از کار بیفتد، حذف صفر می تواند مفید واقع شود و به ساده سازی حساب‌ها، بهبود نحوه محاسبه با ارزهای خارجی و کاهش هزینه انتشار اسکناس می‌انجامد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала