اعلام هدف سفر غیر منتظره وزیر خارجه ایران به فرانسه

© Sputnik / Vladimir Astapkovichاعلام هدف سفر غیر منتظره وزیر خارجه ایران به فرانسه
اعلام هدف سفر غیر منتظره وزیر خارجه ایران به فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امورخارجه ایران در یک سفر غیر منتظره راهی شهر بیارتیز فرانسه، محل برگزاری نشست سران جی 7 شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در خصوص سفر غیر منتظره به فرانسه گفت: در سفر به فرانسه در حاشیه نشست سران جی 7، با مقامات فرانسوی، فعالیت های بانکی و نفتی مربوط به توافق نامه هسته ای (برجام) را مورد بررسی قرار دادیم.

ظریف به شهر محل اجلاس جی-7 پرواز کرد - اسپوتنیک ایران
ظریف به شهر محل اجلاس جی-7 پرواز کرد

وی افزود: سفر به بیارتیز به دعوت وزیر امور خارجه فرانسه صورت گرفت و نیاز بود یک بار دیگر برخی نکات به خصوص مسائل بانکی و نفتی بررسی شود.

وزیر خارجه ایران در بدو ورود به پکن به خبرنگاران گفت: روز جمعه گذشته هم برخی مسایل را در پاریس با وزیر خارجه و همچنین رییس جمهوری فرانسه بررسی کرده بودیم اما نیاز بود یک دور دیگر برخی نکاتی مانند مسایل بانکی و نفت که به توضیح یا مذاکره بیشتری نیاز داشت بین متخخصیان دو کشور بررسی شود.

ظریف با اشاره به اینکه این کار در یک مذاکره فشرده که حدود 4 ساعت طول کشید انجام شد افزود: تمام این مدت با وزرای خارجه و دارایی فرانسه گفت و کو کردیم.

وی همچنین افزود: فرصتی هم پیش که آخرین تحولات و هماهنگی ها را با مشاور نخست وزیر انگلیس و مشاور صدر اعظم المان به هنوان دو عضو اروپایی برجام مرور کنیم.

سفر غیر منتظره محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به فرانسه و محل برگزاری نشست سران جی 7 منجر به غافلگیری همگان شد  محمد جواد ظریف به دعوت از همتای فرانسوی خود برای ادامه گفتگوها در خصوص آخرین دیدار روسای جمهور دو کشور  وارد بیارتیز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала