آمریکا قصد دارد نفتکش ایرانی را در اختیار بگیرد

© REUTERS / Jon Nazcaآمریکا قصد دارد نفتکش ایرانی را در اختیار بگیرد
آمریکا قصد دارد نفتکش ایرانی را در اختیار بگیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران گفت: مقامات آمریکایی با چندین کشور در مدیترانه برای در اختیار گرفتن نفتکش ایرانی آدریان دریا مذاکره می کنند، این نفتکش چندی قبل پس از رفع توقیف آب های جبل الطارق را ترک کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران گفت: مقامات آمریکایی با چندین کشور در مدیترانه برای در اختیار گرفتن نفتکش ایرانی آدریان دریا مذاکره می کنند، این نفتکش چندی قبل پس از رفع توقیف آب های جبل الطارق را ترک کرده بود.

وی گفت: "ما همه کاری انجام می دهیم تا نفتکش ایرانی به اهداف خود نرسد ... وزارت دادگستری ایالات متحده با تعدادی از کشورها همکاری می کند تا بفهمد آیا ما می توانیم نفتکش را در اختیار خود بگیریم. اکنون این نفتکش در دریای مدیترانه حرکت می کند، ما همچنان بر تحرکات آن نظارت می کنیم."

نفتکش آدریان دریا توسط نیروهای انگلیس و گارد دریایی منطقه جبل‌الطارق توقیف شد. آمریکا دولت محلی جبل الطارق را تحت فشار قرار داد تا توقیف این نفتکش ادامه یابد. اما دیوان عالی جبل‌الطارق  رای به آزادی این نفتکش حامل نفت ایران داد. نفتکش آدریان دریا از منطقه جبل‌الطارق خارج و وارد آبهای بین‌المللی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала