روحانی: قابلیت های سامانه پدافندی باور 373 از اس-300 بیشتر و به اس-400 نزدیکتر است

© REUTERS / President.irروحانی: سامانه باور 373 از اس-300 قویتر و به اس-400 نزدیکتر است
روحانی: سامانه باور 373 از اس-300 قویتر و به اس-400 نزدیکتر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با حضور رییس جمهور ایران، حسن روحانی و وزیر دفاع این کشور، از سامانه پدافند بومی باور 373، معروف به اس-300 ایرانی رونمایی شد.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع ایران، امروز به مناسبت روز صنعت دفاعی و با حضور رئیس جمهور، وزیر دفاع و‌‌ جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و مسئولان ایران، از  ‌پیشرفته‌ترین و منحصربه فرد‌ترین دستاورد متخصصان صنعت دفاعی رونمایی شد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، صبح امروز با ورود به سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، از مهم‌ترین دستاورد های جمهوری اسلا‌می ایران در سالروز صنعت دفاعی به به ویژه سامانه پدافندی باور 373 رونمایی کرد. وی در سخنانی به همین مناسبت، با تقدیر از تلاش های وزارت دفاع در تولید بومی این سامانه، اعلام کرد: "سامانه باور 373 از اس-300 قویتر و به اس-400 نزدیکتر است."

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от خبرگزاری فارس (@fars_news)

در همین زمینه، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران، با بیان اینکه متخصصان صنعت دفاعی‌در همه حوزه‌ها از مهندسی معکوس عبور کرده و به محصولات مورد نظر با طراحی بومی ‌رسیده اند، گفت: ‌باور 373 مهم‌ترین پروژه موشکی پدافندی بومی است که ساخت آن از چند سال قبل شروع شده و می‌تواند علیه اهداف متعدد هوایی در ارتفاع های مختلف بکارگیری شود.

سامانه برد بلند پدافندهوایی باور-۳۷۳  با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۲۷ کیلومتر، مخصوص شرایط جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است که با نمونه‌های مشابه روسی و آمریکایی همچون اس -۳۰۰ و پاتریوت برابری می‌کند و حتی در برخی موارد از آنها برتر است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران اعلام کرده است که سامانه پدافندهوایی باور-۳۷۳ را پس از رونمایی در ۳۱ مرداد ماه ۹۸ در اختیار یگان‌های عملیاتی قرار می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала