روسیه همه طرف های درگیر در خلیج فارس را دعوت کرد به سمت تنش زدایی گام بردارند

© Photo / United States government work/Eric Cofferروسیه همه طرف های درگیر در خلیج فارس را دعوت کرد به سمت تنش زدایی گام بردارند
روسیه همه طرف های درگیر در خلیج فارس را دعوت  کرد به سمت تنش زدایی گام بردارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده روسیه در سازمان ملل، طی نشست بررسی مشکلات امنیتی منطقه خلیج فارس، اعلام کرد، اقدامات یکجانبه کمکی به حل مشکلات قدیمی و جدید منطقه نخواهند کرد و از طرفین خواست در جهت تنش زدایی گام بردارند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پلانسکی، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در واکنش به سخرانی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، اظهازات نماینده آمریکا را داری بار معنایی منفی قلمداد کزد.

وی افزود، "کلمات استفاده شده در متن سخنرانی شما از قبیل "چالش، بازدارندگی، درگیری، رژیم، محدودیت، مخالفت، تهدید بوده اند و فقط یک بار از کلمه "همکاری" و آن هم در زمینه ائتلاف علیه ایران استفاده کرده اید. و شما هرگز از کلمه "گفتگو" استفاده نکرده اید. به نظر ما این دو مفهوم در مرکز هر تلاش دیپلماتیک قرار دارند.

این دیپلمات خاطرنشان کرد، روسیه، مانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای خاورمیانه، از شرایطی که دعوت از ایران برای نشستن پای میز مذاکره با تحریکات مستقیم و تحریم های شدید همراه می شوند راضی نیست.

وی گفت: "با چنین رویکردی به سختی قابل توجیه است که انتظار پاسخی از طرف ایرانی داشته باشد."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала