روحانی خواستار تغییر رویکرد آمریکا در خاورمیانه شد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiروحانی خواستار تغییر رویکرد آمریکا در خاورمیانه شد
روحانی خواستار تغییر رویکرد آمریکا در خاورمیانه شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران ثبات و امنیت خلیج فارس را تنها با همکاری کشورهای منطقه قابل تحقق دانست.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در تماس تلفنی با  شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر اظهار داشت که ایالات متحده آمریکا باید رویکرد نادرست خود در منطقه را تغییر دهد.

رئیس جمهور ایران افزود: تهران معتقد است که کاهش تنش‌ها در منطقه به نفع همه است و امیدواریم آمریکایی ها دریابند مسیری که انتخاب کرده اند نادرست است، این مسیر برنده ای نخواهد داشت و باید رفتار خود را اصلاح کنند.

ظریف: ایران برای حفاظت از امنیت شاهراه خلیج‌فارس تعلل نمی‌کند - اسپوتنیک ایران
ظریف: ایران برای حفاظت از امنیت شاهراه خلیج‌فارس تعلل نمی‌کند

روحانی با تاکید بر اینکه ثبات و امنیت خلیج فارس با همکاری و همراهی کشورهای منطقه قابل تحقق است، تاکید کرد: تجربه تاریخی این واقعیت را به همگان نشان داده که مداخله خارجی ها، تنها موجب افزایش تنش و پیچیده تر کردن شرایط منطقه شده است.

امیر قطر نیز اظهار داشت: امنیت منطقه باید توسط کشورهای ساحلی تامین شود و مواضع قطر در این عرصه کاملا روشن است و ما خواهان همکاری با ایران در جهت تقویت روابط دوجانبه و امنیت منطقه هستیم.

​گفتنی است پیش از این پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که به بیش از 60 کشور برای شرکت در ائتلاف دریایی ایالات متحده در خلیج فارس، دعوت‌نامه ارسال کرده است. آلمان، فرانسه، بلژیک و هلند مخالف این پیشنهاد هستند اگرچه آشکارا پاسخی ندادند. بریتانیا دو ناوشکن خود را به این منطقه اعزام کرده است تا از کشتی های تجاری این کشور محافظت نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала