درخواست پنتاگون از کره جنوبی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا

© AP Photo / Lee Jin-manدرخواست پنتاگون از کره جنوبی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا
درخواست پنتاگون از کره جنوبی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع آمریکا در دیدار با همتای کره‌ای خود خواستار پیوستن کره جنوبی به ائتلاف دریایی آمریکا در آب‌های غرب آسیا شد.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در دیدار با جیئونگ کیونگ دو، وزیر دفاع کره جنوبی خواستار پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی آمریکا در آب‌های غرب آسیا شد.

وزیر دفاع کره جنوبی در پاسخ به درخواست مارک اسپر برای اعزام نیرو به غرب آسیا، با اشاره به اهمیت تنگه هرمز برای شهروندان و کشتی‌های کره جنوبی اعلام کرد دولت متبوعش در حال بررسی گزینه‌های مختلف در این زمینه است.

پمپئو نخواست مشاور ترامپ شود - اسپوتنیک ایران
پمپئو: آمریکا ائتلاف دفاع از کشتی در خلیج فارس تشکیل می دهد

پیش از این ایالات متحده اعلام کرده بود که قصد ایجاد یک ائتلاف بین المللی برای گشت زنی در حوالی آبهای ایران و یمن را دارد. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان پیشتر در پاسخ به این درخواست آمریکا اعلام کرد که برلین هیچ سهمی در تشدید تنش‌ها در این منطقه نخواهد داشت و به مأموریت دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس نخواهد پیوست. از سوی دیگر بریتانیا دو ناوشکن خود را به این منطقه اعزام کرده است تا از کشتی های تجاری این کشور محافظت نمایند.

اسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل، در نشست پشت درهای بسته کمیته امور خارجی و دفاعی پارلمان اسرائیل اظهار داشت تل آویو در زمینه اطلاعاتی به ائتلاف نظامی دریایی در حال تشکیل تحت رهبری آمریکا برای تامین امنیت در تنگه هرمز کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала