عراق وجود هرگونه ارتباط با کشتی توقیف شده توسط ایران را تکذیب کرد

© REUTERS / Alexandra Ulmerعراق وجود هرگونه ارتباط با کشتی توقیف شده توسط ایران را تکذیب کرد
عراق وجود هرگونه ارتباط با کشتی توقیف شده توسط ایران را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که نفتکش توقیف شده توسط سپاه پاسداران هیچ ارتباطی با این کشور ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال العربیه، وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نفتکش توقیف شده توسط سپاه پاسداران ایران به دلیل قاچاق سوخت هیچ ارتباطی با این کشور ندارد.

 در این بیانیه آمده است: "كشتی توقیف شده توسط ایران در خلیج فارس متعلق به عراق نیست."

پیشتر این کانال تلویزیونی به نقل از نماینده یک نماینده سپاه پاسداران اعلام کرد که شناور توقیف شده در ارتباط با قاچاق سوخت،"یک نفتکش عراقی است".

کشتی توقیف شده توسط سپاه، عراقی است - اسپوتنیک ایران
کشتی توقیف شده توسط سپاه، عراقی است

پیش از این المیادین گزارش داده بود که ایران روز چهارشنبه یک کشتی خارجی را در نزدیکی جزیره فارسی در خلیج فارس با سوخت قاچاق توقیف کرده است. به گفته سپاه، این کشتی حامل 700 هزار لیتر سوخت قاچاق به کشورهای عربی بوده است. بر روی این نفتکش توقیف شده هفت ملوانان خارجی حضور داشته‌اند.

​به نقل از خبرگزاری مهر، شناور حامل سوخت قاچاق توقیف شده به بوشهر انتقال یافته و سوخت قاچاق این شناور نیز با هماهنگی مسئولان قضایی به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان بوشهرتحویل داده شد.

پیش از این نیز در 19 جولای نیز روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام  stena impero  هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала