ایران در جمع سازندگان قطعات یدکی هواپیما قرار خواهد گرفت

© Fotolia / Emmanuel Wuytsایران در جمع سازندگان قطعات یدکی هواپیما قرار خواهد گرفت
ایران در جمع سازندگان قطعات یدکی هواپیما قرار خواهد گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته ایران ابراز امیدواری کرد که کشورش تا هفت سال آینده موفق به ارائه قطعات هواپیمایی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته ایران از اخذ مجوزهای بین‌المللی برای ساخت قطعات هواپیما توسط سازندگان داخلی کشورش خبر داد.

منطقی اظهار داشت: هواپیما یک محصول پیچیده است و برای ساخت آن باید مجوزهای بین‌المللی بگیرید، الان سازندگان ما مجوزها را گرفتند و وارد مرحله ساخت شدند. خوشبختانه سازندگان داخلی توانستند با اخذ مجوزهای بین‌‍المللی بخش عمده قطعاتی که در صنعت هواپیمایی تحریمی هست را بسازند.

دست یابی متخصصان ایرانی به دانش فنی ساخت موتور هواپیما - اسپوتنیک ایران
دستیابی متخصصان ایرانی به دانش فنی ساخت موتور هواپیما

وی با بیان اینکه ورود به فرآیند ساخت قطعات هواپیما بسیار پیچیده و نیازمند دریافت چندین مجوز بین‌المللی است، گفت: عمده کشورهای سازنده قطعات هواپیما، اروپایی هستند و ما هم می‌توانیم امیدوار باشیم با تداوم این روند تا هفت سال آینده، معادل یکی از کشورهای اروپایی که قطعات یدکی را با کسب مجوزهای بین‌المللی می‌سازند، قطعات هواپیمایی را بسازیم و حتی عرضه‌کننده به دیگر کشورها باشیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته ایران همچنین در خصوص وضعیت پروژه ساخت هواپیمای 72 نفره توسط کشورش افزود: مرحله طراحی هواپیما در حال پیشرفت است، در همین راستا و برای حمایت از این پروژه، مجموعه مشترکی با سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل داده‌ایم و در آینده شاهد سرعت بیشتر این پروژه خواهیم بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала