ناخدای گریس1 از رفتار خشونت بار نظامیان انگلیسی گله کرد

© AP Photo / Marcos Morenoناخدای گریس1 از رفتار خشونت بار نظامیان انگلیسی گله کرد
ناخدای گریس1 از رفتار خشونت بار نظامیان انگلیسی گله کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس منطقه جبل طارق پیشتر گفته بود که هنگام توقیف نفتکش گریس-1، نظامیان انگلیسی ازحداقل قوه قهریّه استفاده کرده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پیشتر پلیس منطقه جبل طارق گفته بود که هنگام توقیف نفتکش گریس-1، نظامیان انگلیسی ازحداقل قوه قهریّه استفاده کرده بودند اما ناخدای این نفتکش روایت جدیدی را از این عملیات افشا کرد.

ناخدای هندی‌تبار نفتکش گریس-1 در مصاحبه ای با خبرگزاری بی بی سی گفت که نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا برای توقیف این شناور غول‌پیکر از «قوه قهریه بیش از حد» استفاده کرده و به خشونت متوسل شده بود.

وی گفت که درخواست رادیویی از گارد ساحلی مبنی بر اینکه نیروهای آنها می‌خواهند روی عرشه کشتی بیایند را دریافت می کند و به همین دلیل او نیز نردبان را پایین فرستاد. اما پیش از اینکه کسی از نردبان بالا بیاید، یک بالگرد نظامی بدون گرفتن هیچ اجازه‌ای در «اقدامی بسیار خطرناک» به نفتکش نزدیک شده و سپس روی آن فرود آمد. وی می‌گوید نیروی دریایی سلطنتی انگلیس مانند مجرمان جنایتکار با آنها برخورد کرده و همه خدمه نفتکش را در حالتی که اسلحه روی سرشان گرفته بودند، به روی زانوهای خود نشاندند. آنها توجهی نمی‌کردند که من مسئول آنجا بودم... هیچ قانونی نداشتند... ما 28 خدمه غیرمسلح داشتیم. من شوکه شده بودم، همه شوکه شده بودند.

چندی پیش، دولت محلی جبل‌الطارق اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-1» را که حامل نفت خام ایران بود توقیف کرد. مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала