طبق اعلام گمرک چین، این کشور هنوز نفت ایران را خریداری می کند

© AP Photo / Hasan Jamaliطبق اعلام گمرک چین، این کشور هنوز نفت ایران را خریداری می کند
طبق اعلام گمرک چین، این کشور هنوز نفت ایران را خریداری می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اعلام رسمی گمرک چین، این کشور در ماه ژوئن روزانه 208 هزار و 205 بشکه نفت از ایران خریداری کرده است که تنها حدود 46هزار بشکه در روز کمتر از ماه لغو معافیت‌ها است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام رسمی گمرک چین، این کشور در ماه ژوئن روزانه 208 هزار و 205 بشکه نفت از ایران خریداری کرده است که تنها حدود 46هزار بشکه در روز کمتر از ماه لغو معافیت‌ها است.

بر طبق آمارهای گمرک چین واردات نفت این کشور از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا 60 درصد کاهش یافته است.

بر اساس برآوردهای ریفینیتیو، 670 هزار تن یا حدود 163 هزار بشکه در روز نفت خام ایران در ماه ژوئن در تیانجین در شمال چین و جینجودر شمال شرق این کشور تخلیه شده است.

همچنین آمارهای این شرکت نشان داد که یک محموله 30 هزار تنی دیگر نفت ایران در ماه جولای در جینجو و هویژو در جنوب چین تخلیه شده‌اند. جینجو، تیانجین و هویژو شهرهایی هستند که شرکت‌های نفتی چین در آن پالایشگاه و تانکرهای ذخیره‌سازی تجاری نفت دارند. همچنین دولت چین ذخایر اضطراری خود را در این شهرها نگهداری می‌کند.

تمامی این کشتی‌هایی که نفت تخلیه کردند متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران بودند.

مشخص نیست مالکان این محموله‌ها چه کسانی هستند. شرکت‌های نفتی دولتی چین از ماه می خرید نفت از ایران را به نگرانی در مورد تحریم‌های آمریکا متوقف کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала