در تأسیسات هسته‌ای فردو ایران چه می‌گذرد؟

© AP Photo / Vahid Salemiدر تأسیسات هسته‌ای فردو ایران چه می‌گذرد؟
در تأسیسات هسته‌ای فردو ایران چه می‌گذرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تعطیلی تأسیسات هسته‌ای فردو را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص اخبار منتشره درباره تعطیلی تأسیسات هسته‌ای فردو اظهار داشت: این تأسیسات تعطیل نشده و مرکز ملی خلاء در این مجموعه فعال بوده و تحقیق و توسعه را روی شیرآلات خلاء انجام می‌دهد.

ایران شبکه جاسوسی را که بر روی تاسیسات هسته ای فعالیت می کرد شناسایی کرد - اسپوتنیک ایران
ایران شبکه جاسوسی را که بر روی تاسیسات هسته ای فعالیت می کرد شناسایی کرد

کمالوندی با تصریح بر پیشرفت ایران در فناوری شیرآلات خلاء که در صنایع پیچیده هسته‌ای کاربرد دارد، در خصوص دیگر پیشرفت‌های کشورش در فناوری کوانتوم گفت: اتفاق مهم و ارزشمند دیگری که در سازمان انرژی اتمی در حال وقوع است. ورود به دروازه‌های انقلاب فناوری دنیا یعنی کوانتوم بوده که در دهه‌های آینده تحول زیادی در توسعه ارتباطات و ساخت پردازشگر‌های فوق سریع ایجاد خواهد کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه افزود: مرکز ملی کوانتوم به زودی آزمایش ارتباط ذرات کوانتومی با فاصله بیش از یک متر را انجام خواهد داد و ایران اولین کشور خاورمیانه و جهان اسلام خواهد بود که به این فناوری دسته پیدا کرده است و جزء معدود کشور‌های دنیا در عرصه مهار ذرات کوانتومی و فوتون‌ها قرار می‌گیرد.

تأسیسات هسته‌ای فردو با نام رسمی مرکز هسته‌ای شهید علی‌محمدی، تاسیساتی است که به منظور غنی‌سازی اورانیوم در عمق ۹۰ متری صخره‌های سنگی در فردوساخته شده‌ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала