حضور بانوان ایرانی برای تماشای مسابقات فوتبال

© Photo / Kat Khosrowyarحضور بانوان ایرانی برای تماشای مسابقات فوتبال
حضور بانوان ایرانی برای تماشای مسابقات فوتبال  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانوان ایرانی با مجوز دولت می توانند مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر را از نزدیک تماشا کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از punchng، فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که بانوان این کشور در صورت تصویب دولت ایران می توانند برای تماشای مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2022 قطر در استادیوم ها حضور داشته باشند.

بازتاب حضور زنان در استادیوم آزادی تهران در شبکه های اجتماعی +ویدئو - اسپوتنیک ایران
بازتاب حضور زنان در استادیوم در شبکه های اجتماعی +ویدئو

فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا، روز پنجشنبه اعلام کرد که نامه ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران از سوی اینفانتینو، رئیس فیفا ارسال شده و تا 15 ژوئیه به این کشور فرصت داده تا در این مورد تصمیم گیری نمایند.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در نامه ای عنوان کرده که کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال ایران موافقت خود را برای حضور بانوان به ورزشگاه ها برای مسابقات انتخابی 2022 قطر اعلام کرده و این موضوع به طور مستقیم با وزیر ورزش و جوانان ایران بررسی می شود.   

یک مقام فیفا گفت این اقدامات به این منظور است که تمام اقدامات لازم برای حضور بانوان ایرانی برای تماشای مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 انجام شود.

اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا تصمیم دارد این موضوع را پیش از آغاز مسابقات مقدماتی 2022 قطر که در ماه سپتامبر آغاز می شود، حل و فصل نماید.

شایان ذکر است حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران پس از انقلاب 1357 و در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع شد.

نخستین حضور بانوان در ورزشگاه آزادی در سال 1377 و در جریان استقبال از بازیکنان تیم ملی که توانسته بودند به جام جهانی 1998 صعود کنند اتفاق افتاد. با وجود آنکه از زنان برای این حضور دعوت نشده بود اما آنان با حضور خود توانستند در ورزشگاه حاضر شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала