تحلیلگر سیاسی اماراتی: ماجرای نفتکش ریاح یک "راهزنی دریایی" است

© Flickr / rabiem22تحلیلگر سیاسی اماراتی: ماجرای نفتکش ریاح یک "راهزنی دریایی" است
تحلیلگر سیاسی اماراتی: ماجرای نفتکش ریاح یک راهزنی دریایی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیلگر سیاسی اماراتی ماجرای نفتکش ریاح را به مانند تصرف کشتی توسط دزدان دریایی توصیف نمود.

به گزارش اسپوتنیک، احمد الصیف، تحلیلگر سیاسی اماراتی در یک مصاحبه اختصاصی در خصوص وضعیت موجود در تنگه هرمز گفت: من فکر می کنم این ماجرا را می توان به مانند تصرف کشتی توسط دزدان دریایی توصیف نمود. زمانی که بریتانیا اعلام کرد که یک ناوچه نظامی را به خلیج فارس اعزام می‌کند، ماجرای نیاز به تعمیر فوری نفتکش در تهران به ذهن مقامات این کشور خطور کرد، که کاملا دور از ذهن و غیر منطقی است.

دستورالعمل جدید آمریکا برای کشتی های تجاری عبوری از تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
درباره نفتکش "گم شده" در تنگه هرمز چه می دانیم؟ + عکس

وی در ادامه افزود: براساس نسخه مطرح شده توسط ایران، نفتکش خواستار کمک اضطراری تانکر شد. اما این نفتکش به امارات متحده عربی نزدیکتر بوده و بنادر مجهز تری و حتی حوضچه‌های خشک نیز در آنجا برای تعمیر وجود دارد. اگر نفتکش واقعا نیاز به کمک داشت، از امارات درخواست کمک می‌کرد نه از ایران.

پیشتر خبرگزاری اسوشیتد پرس اطلاع داده بود تانکر ریاح که درامارات متحده عربی ثبت شده است چند روز پیش در زمان عبورش از تنگه هرمز مسیرش را به سمت ایران تغییر داده و سپس از ارسال اطلاعات مربوط به محل خود خودداری نمود.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در این خصوص اظهار داشت: یک نفتکش خارجی به دلیل نقص فنی در خلیج‌فارس دچار مشکل شد که طبق مقررات بین‌المللی نیروهای ایرانی پس از دریافت درخواست کمک به سوی آن رفته و توسط یدک‌کش به سمت آب‌های ایران کشیده شده تا تعمیرات لازم روی آن صورت پذیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала