بازگشت چهار میلیارد ارز به چرخه اقتصاد ایران

© REUTERS / Beawihartaبازگشت 4 میلیارد ارز به چرخه اقتصاد ایران
بازگشت 4 میلیارد ارز به چرخه اقتصاد ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی از بازگشت چهار میلیارد ارز به چرخه اقتصاد ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مهدی کسرایی‌پور، مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی ایران با اشاره به اینکه شرایط ایران شرایط خاصی است، اظهار داشت: در شرایط نرمال فعالیت نمی‌کنیم که انتظارات در شرایط عادی باشد.

تصمیم بانک مرکزی ایران در مورد ارز حاصل از صادرات کالا - اسپوتنیک ایران
تصمیم بانک مرکزی ایران در مورد ارز حاصل از صادرات کالا

کسرایی پور با بیان اینکه "ما در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم" تصریح کرد: این‌که انتظار می‌رود بانک مرکزی تمام‌قد خدماتی را ارائه دهد که در شرایط نرمال و عادی ارائه می‌کرده، انتظار درستی نیست چون در شرایط نابرابر و جنگ اقتصادی قرار داریم.

وی اضافه کرد: همه ما در کشور باید در جنگ اقتصادی کشور متناسب با نقشی که داریم انجام وظیفه کنیم تا بتوانیم این شرایط خاص را پشت‌سر بگذاریم.

کسرایی‌پور خاطرنشان کرد: بانک مرکزی همیشه نگاه حمایت از تولید داشته و در بخشنامه‌های اخیر هم این موضوع مستتر است و تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم که سیاست‌های درپیش‌گرفته را، از قبل مورد بررسی قرار دهیم و تصمیمات خلق‌الساعه گرفته نمی‌شود.

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی ایران با ابراز اینکه در چهار ماه گذشته 4 میلیارد ارز به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است افزود: بخشنامه‌ها به‌یک‌باره صادر نمی‌شود و کمیته‌هایی متشکل از فعالان عرصه‌های مختلف حضور دارند که با مشارکت این افراد بخشنامه‌ها صادر می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر تخلفی از صرافی‌ها گزارش شد بدون شک پیگیری خواهیم کرد و به مراجع قضایی تحویل خواهیم داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала