تهدید وزیر دفاع ایران نسبت به توقیف نفتکش ایرانی

© Photo / IRNAتهدید وزیر دفاع ایران نسبت به توقیف نفتکش ایرانی
تهدید وزیر دفاع ایران نسبت به توقیف نفتکش ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایران توقیف نفتکش ایرانی را یک راهزنی دریایی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی ارتش انگلیس را یک نوع راهزنی دریایی دانست.

واکنش مسکو به توقیف نفتکش ایرانی - اسپوتنیک ایران
واکنش مسکو به توقیف نفتکش ایرانی

امیر حاتمی با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی، گفت: این روزها شاهد یک اقدام تحریک آمیز از سوی دولت انگلستان در جبل الطارق علیه نفتکش جمهوری اسلامی ایران هستیم، این اقدام مغایر با موازین بین المللی و تعهدات کشورهای اروپایی در برجام بوده و یک نوع راهزنی دریایی است.

وی با بیان اینکه ایران زحمت اقدامات گسترده‌ای را در مقابله با دزدان دریایی انجام داده است، گفت: این نوع راهزنی دریایی توسط انگلستان توسط ما تحمل نخواهد شد.

به نقل از مقامات جبل الطارق، این نفتکش روز پنجشنبه توقیف شده و گفته می شود که به برای انتقال نفت سوریه در حرکت بوده است که این اقدام نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه می باشد.

همچنین جوزف بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا پیشتر اعلام کرد که جبل الطارق نفتکش گریس-1 را به درخواست مقامات ایالات متحده از انگلیس بازداشت کرده است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا پس از توقفی نفتکش ایرانی، این خبر را یک خبر خوب خواند.

از سوی دیگر عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد که این نفتکش به سمت سوریه حرکت نمی کرده و این اقدام را یک راهزنی دریایی خواند.

جبل‌الطارق یکی از سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا به‌شمار می‌رود و در انتهای جنوبی شبه‌جزیره ایبری قرار دارد. اسپانیا حاکمیت بریتانیا بر جبل الطارق را به رسمیت نمی شناسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала