تهران شرایط بازگشت آمریکا به مذاکرات هسته ای را اعلام کرد

© Fotolia / Borna_Mirتهران شرایط بازگشت آمریکا به برجام را اعلام کرد
تهران شرایط بازگشت آمریکا به برجام را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایالات متحده در صورت اجرای شروطی می تواند به مذاکرات هسته ای بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک، عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "آمریکا اگر تحریم‌ها علیه ایران را بردارد می‌تواند در مذاکرات ایران در چارچوب 1+4 حضور داشته باشد."

وی گفت: "گفتگوهایی که بین ما و گروه 4+1 در جریان است... اگر لازم باشد آمریکا هم می تواند به این گفتگوها بپیوندد. ما مخالف این نیستیم و قطعا در شرایطی که آمریکا تحریم ها علیه ایران را بردارد و ما هم به وضعیتی که پیش از اعمال تحریم ها بود باز خواهیم گشت."

او اشاره کرد که این بدان معنا نیست که گروه 5 + 1دوباره تشکیل خواهد شد، ایالات متحده از برجام خارج شده است، بنابراین مفهوم سیاسی 5 + 1 دیگر وجود ندارد.

عباس عراقچی همچنین بیان داشت: ما امروز در موعد 60 روز پایان گام اول تعهدات خود هستیم و از آنجایی که خواسته‌های ما در خصوص برجام، تحقق پیدا نکرده، ما امروز گام دوم را بر می‌داریم. همانطور که در مرحله اول اعلام کردیم که میزان ذخایر پایبند نیستیم، در گام دوم نیز سطح غنی سازی را رعایت نمی‌کنیم، امروز در نامه آقای ظریف به موگرینی این موضوع اعلام می‌شود. روند کاهش تعهدات ایران در برجام روندی است که در راستای حفظ برجام است. ممکن است که این روند به خروج کامل ما از برجام منتهی شود، ولی حرکت ما برای حفظ برای برجام است. آنچه ایران در کاهش تعهدات خود انجام می‌دهد از دید ما نقض برجام نیست.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала