روسیه: تنها آمریکا می‌تواند برجام را نجات دهد

© Sputnik / Maksim Blinovروسیه: تنها آمریکا می‌تواند برجام را نجات دهد
روسیه: تنها آمریکا می‌تواند برجام را نجات دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس فدرال روسیه معتقد است که تنها آمریکا می‌تواند برنامه جامع اقدام مشترک را نجات دهد.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کاساچوف، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس فدرال روسیه متقاعد شده است که تنها طرف آمریکایی می‌تواند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را نجات دهد.

 کاساچوف اظهار داشت: توپ در زمین آمریکایی‌هاست و تنها آنها - همانطور که شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز تایید کرده است - می‌توانند توافق را نجات دهند. "

مهلت 60 روزه ایران به کشورهای عضو برجام برای برداشت گام سوم  - اسپوتنیک ایران
مهلت 60 روزه ایران به کشورهای عضو برجام برای برداشت گام سوم

وی افزود: "اصلی ترین مسئله در وضعیت کنونی پارامترهای فیزیکی میزان غنی سازی اورانیوم نیست، بلکه آمادگی سیاسی ایران برای بازگشت به اجرای برجام است، تنها و به محض اینکه واشنگتن یک رویکرد مشابه را تضمین کند."

عباس عراقچی،معاون وزیر خارجه ایران امروز اعلام کرد که این کشور از مرز 3.67 درصد اورانیوم غنی‌شده عبور کرده است. وی در یک نشست خبری زنده گفت: امروز ما برخی از تعهدات برجامی خود در زمینه غنی سازی را کاهش می‌دهیم.

عراقچی همچنین در خصوص مهلت شصت روزه سوم ایران برای برداشتن گام سوم برجامی اظهار داشت: ما نه تنها درباره گام سوم، بلکه درباره گام‌های بعدی هم بررسی و مطالعه کرده‌ایم. گام سوم را ترجیح می‌دهیم که دو ماه دیگر و در پایان 60 روز اعلام کنیم. معمولا دو گام را با هم اعلام کرده‌ایم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала