مهلت 60 روزه ایران به کشورهای عضو برجام برای برداشت گام سوم

© AFP 2023 / Atta Kenareمهلت 60 روزه ایران به کشورهای عضو برجام برای برداشت گام سوم
مهلت 60 روزه ایران به کشورهای عضو برجام برای برداشت گام سوم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر خارجه ایران از برداشت گام سوم برجامی این کشور پس از پایان مهلت 60 روزه دوم خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران همزمان با پایان یافتن مهلت 60 روزه ایران به کشورهای اروپایی گفت: روند کاهش تعهدات ایران در برجام روندی است که در راستای حفظ برجام است. ممکن است که این روند به خروج کامل ما از برجام منتهی شود، ولی حرکت ما برای حفظ برای برجام است. این روند کاهش تعهدات در گام‌های 60 روزه ادامه پیدا خواهد کرد. ما معتقدیم که برجام یک توافق معتبر و مهم بین‌المللی است. ما خواهان ادامه برجام هستیم ولی خواسته‌های ما از برجام هم باید برآورده شود، وگرنه در تعهدات خود بازنگری می‌کنیم.

روحانی: از 7 جولای به بعد، تولید پلوتونیوم در اراک را باز می گرداند - اسپوتنیک ایران
روحانی: از 7 جولای به بعد، رآکتور اراک را به حالت اولیه خود بازمی گردانیم

عراقچی درباره چگونگی برداشتن گام سوم برجامی ایران اظهار داشت: ما نه تنها درباره گام سوم، بلکه درباره گام‌های بعدی هم بررسی و مطالعه کرده‌ایم. گام سوم را ترجیح می‌دهیم که دو ماه دیگر و در پایان 60 روز اعلام کنیم. معمولا دو گام را با هم اعلام کرده‌ایم.

معاون وزیر خارجه ایران در خصوص بحث راکتور اراک نیز افزود: بحث اراک بحث جداگانه‌ای است. به این دلیل که مدرن سازی اراک به تعویق افتاده و اگر کشورهای عضو برجام نتوانند آن را به زمانبندی موجود برگردانند آن را به شرایط قبلی برخواهیم گرداند. جلسات و اتفاقات خوبی در خصوص اراک طی دو ماه گذشته برگزار شده و به لحاظ فنی پیشرفت خوبی داشته‌ایم. روند را در خصوص اراک پیگیری می‌کنیم. اگر به جدول زمانبندی برگردد ما همین روند مدرن سازی را ادامه می‌دهیم. چون پیشرفت خوبی داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала