ترامپ: ایران مراقب اقداماتش باشد

© AFP 2023 / Mandel Ngan ترامپ: ایران مراقب اقداماتش باشد
ترامپ: ایران مراقب اقداماتش باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده از ایران خواست تا مراقب اقدامات خود باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران و در پاسخ به درخواست آنها برای اظهار نظر در مورد آخرین اظهارات ایران در مورد توافق هسته‌ای گفت: "خواهیم دید که چه اتفاقی برای ایران می‌افتد. ایران باید بسیار مراقب باشد".

هشدار ترامپ: ایران برمی گردد و نیشتان می زند - اسپوتنیک ایران
هشدار ترامپ: ایران برمی گردد و نیشتان می زند

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران در امور بین‌المللی پیش از این در خصوص برجام گفته بود که قطعا ما هیچ کاری را ابتدا نخواهیم کرد، مگر این که طرف مقابل این کار را بکند. تاکنون طرف مقابل ما قدم به قدم و آمریکایی‌ها مستقیما و اروپایی‌ها غیر مستقیم برجام را نقض کرده‌اند، لذا به نسبتی که ‌آن‌ها در جهت نقض برجام پیش بروند، ما هم در همان جهت واکنش نشان خواهیم داد؛ یعنی ‌اگر آن‌ها از تعهدات خودشان کم کنند، ما هم کم ‌می کنیم.

شایان ذکر است که در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. در طی سال گذشته، آمریکا تلاش کرد تا خرید نفت ایران را به صفر برساند. در سالگرد خروج امریکا از برجام، ایران اعلام نمود که اکنون حق خود می داند به برخی از تعهدات خود در قالب برجام از جمله ذخایر اورانیوم غنی شده و آب سنگین عمل ننماید.

ایران به کشورهای باقی مانده در برجام (آلمان،بریتانیا،روسیه،چین وفرانسه) شصت روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی را عملیاتی نمایند. چنانچه در این مهلت کشورهای مزبور قادر نباشند مطالبات ایران را تامین کنند، در مرحله بعدی ایران رعایت محدودیت های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала