۸ ساعت شنا برای جمع‌آوری لاشه پهپاد ساقط شده آمریکایی

© AP Photo / Northrop Grumman via U.S. Navy, Erik Hildebrandt۸ ساعت شنا برای جمع‌آوری لاشه پهپاد ساقط شده آمریکایی
۸ ساعت شنا برای جمع‌آوری لاشه پهپاد ساقط شده آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از دو عضو سپاه پاسداران ایران که برای جمع‌آوری لاشه پهپاد ساقط شده آمریکایی در خلیج‌فارس اعزام شده بودند، تقدیر شد.

به گزارش اسپوتنیک،  امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس فراکسیون اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا در مجلس ایران در حساب توئیتری خود از تقدیر از دو عضو سپاه پاسداران ایران که برای جمع‌آوری لاشه پهپاد ساقط شده آمریکایی در خلیج‌فارس اعزام شده بودند خبر داد.

قاضی‌زاده هاشمی نوشت: قهرمان را بغلش گرفتم، برای جمع آوری لاشه پهپاد ساقط شده آمریکایی در هوای طوفانی به دریا میزند.قایق واژگون می شود و ۸ ساعت یا ۱۶ کیلومتر را شنا میکند تا به ساحل برسد. برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در اسقاط پهپاد امریکایی این جانفشانی صورت می پذیرد،پس تا میتوانید به آن افتخار کنید.

​به نقل از مهر، رئیس فراکسیون اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا در مجلس ایران با اشاره به بازدید اعضای فراکسیون متبوعش از لاشه پهپاد منهدم شده آمریکا و تقدیر از فرماندهان سپاه برای این عملیات، گفت: آمریکایی‌ها اعلام کردند پهپاد منهدم شده rq۴ است ولی کدینگ روی بدنه هواپیما mq۴ ترایتون ثبت شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس ایران تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ میلیون دلار قیمت این نوع پهپاد است و گران‌قیمت‌ترین هواپیمای جهان و پیشرفته‌ترین هواپیمای جهان برای اقدامات نظامی محسوب می‌شود؛ این اطلاعات با به دست آوردن لاشه هواپیما مشخص و ثبت شد.

صبح روز بیستم ژوئن روابط عمومی کل سپاه پاسداران ایران از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی (گلوبال هاوک) در ساعات اولیه بامداد، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала