انتقاد کاربران ایرانی از توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق

© AFP 2023 / Atta Kenare واکنش کاربران ایرانی به توقف نفتکش ایرانی در جبل الطارق
واکنش کاربران ایرانی به توقف نفتکش ایرانی در جبل الطارق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر نفت کش توقیف شده حامل نفت ایران باشد، ایران باید متقابلا کشتیهای حامل نفت وLNG بمقصد بریتانیا را در تنگه هرمز توقیف کند.

به گزارش اسپوتنیک، در روز 5 شنبه 4 جولای دولت محلی جبل الطارق روز پنجشنبه اعلام کرد که مقامات این منطقه و نیروی دریایی انگلیس یک نفتکش که حامل نفت ایران به سوریه بود را توقیف کرد. این عملیات مشترک نهاد های انتظامی محلی و تفنگداران دریایی بریتانیا در توقیف نفتکش Grace 1 که تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده است، موفقیت آمیز بوده است. تهران به دلیل توقیف یک تانکر ایرانی در جبل الطارق اعتراض خود را به سفیر بریتانیا ابراز کرد.

در این راستا، کاربران ایرانی به توقیف نفتکش ایرانی توسط بریتانیا واکنش نشان داده اند و خواستار پیگیری این موضوع هستند.

علی قلی زاده در این راستا می گوید که: اگر محموله نفت ایران باشد، ایران باید متقابلا کشتیهای حامل نفت وLNG بمقصد بریتانیا را در تنگه هرمز  توقیف کند.

امید پویانفر نیز، در این میان شبکه سه ایران را به دلیل تهیه گزارش مفصلی در خصوص  دور زدن تحریم ها توسط ایران را مقصر این حادثه می داند: "هفته گذشته شبکه 3، یهو اومد گفت ببینید اینجوری کشتی های ما تحریم ها رو دور میزنن و میرن به مقصد میرسن، امروز کشتی ایران در جبل الطارق توقیف شد!".

سامان دیگر کاربر ایرانی از خطر ادامه توقیف نفتکش های ایرانی به بهانه تحریم خبر می دهد: بهانه تحریم نفتی سوریه، در اینده نزدیک هر نفتکش ایرانی با بهانه نقض تحریم نفتی ایران در اب های آزاد توقیف میشه! این موضوع اعتماد به نفس دشمن رو برای بسط بیشتر کارهاش، افزایش می دهد.

کاربر دیگری نیز این عمل را تلافی سرنگونی پهپاد آمریکا در خلیج فارس توسط ایران می داند. 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала