ایران: دقیقاً مشابه اروپایی‌ها به تعهدات برجامی متعهد خواهیم بود

© Photo / IRNAایران: دقیقاً مشابه اروپایی‌ها به تعهدات برجامی متعهد خواهیم بود
ایران: دقیقاً مشابه اروپایی‌ها به تعهدات برجامی متعهد خواهیم بود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اظهارات همتای فرانسوی خود در خصوص برجام واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به اظهارات همتای فرانسوی خود مبنی بر لزوم پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام تصریح کرد: تا زمانی که به اجرای تعهدات خود در برجام متعهد باشید، متعهد می‌مانیم و تعهداتمان را هم دقیقاً مشابه شما اجرا می‌کنیم.

The flags of the G7 countries. File photo - اسپوتنیک ایران
ابراز نگرانی اروپایی‌ها درباره عبور ذخایر اورانیوم ایران از سقف تعیین‌شده برجام

گفتنی است که اگنس فون در مول، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه از ایران خواسته بود که غنی سازی اضافی را بدون تأخیر معکوس کند و از اقدامات بیشتری که تعهدات هسته‌ای اش را تضعیف می‌کند، خودداری کند.

شورای عالی امنیت ملی ایران پیشتر در واکنش به کوتاهی کشورهای اروپایی در اجرای وعده‌هایشان، در بیانیه‌ای اعلام کرد ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی و حقوق تصریح‌شده خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف خواهد کرد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران نیز روز دوشنبه 27 خرداد در یک نشست خبری در محل تأسیسات آب سنگین اراک با اشاره به تصمیمات اخیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد که با توجه به چهار برابر شدن ظرفیت، تولید اورانیوم 3.67 درصد افزایش یافته و تا روز پنج‌شنبه ششم تیرماه از سقف تعیین‌شده در برجام عبور خواهد کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از ظهر روز دوشنبه 10 تیر تأیید کرد که میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از مرز تعیین‌شده در برجام عبور کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала