ماجرای دختر ربوده شده تهرانی: واقعیت یا فریبی بزرگ؟ +تصاویر

CC0 / Pixabay / Девушка держит лист с грустным смайликом
Девушка держит лист с грустным смайликом - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماجرای گم شدن لیدا کاوه در شهرک غرب تهران و پس از آن پیدا شدنش روی چمن های بلوار مرزداران ضد و نقیض های فراوانی را به دنبال داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری های داخلی ایران، خبر ناپدید شدن لیدا کاوه در فضای مجازی به سرعت پخش شد. خواهر لیدا به اداره پلیس رفت و اعلام کرد: خواهرم قرار بود به خانه من بیاید به همین خاطر تلفن کرد و گفت: تا نیم ساعت دیگر می‌رسم، اما ساعت‌ها گذشت و خبری از او نشد.

تحقیقات پلیس برای یافتن لیدا ادامه پیدا کرد. عصر شنبه ۸ تیر زنی جوان هنگام پیاده روی در پارکی حوالی مرزداران بدن نیمه جان یک زن را پیدا کرد و به پلیس اطلاع داد. بررسی‌ها نشان داد وی همان لیدا کاوه است.

از آنجا که این زن حال جسمی مناسبی نداشت به بیمارستان منتقل شد، وی یک روز بعد در اداره آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و ادعا نمود که سرنشینان یک پراید او  را دزدیده و او را به خانه‌ای بردند. لیدا کاوه بیان داشت: مردان ناشناس با انجام چند آزمایش می‌خواستند قلب وی را برای پیوند به شخص دیگری از بدنش خارج کنند، اما وقتی دریافتند این پیوند امکان ندارد او را در حالی که بر اثر تزریق دارو نیمه هوش بود در یک پارک رها کردند.

اظهارات این زن برای پلیس و بازپرس پرونده عجیب به نظر آمد اما تحقیقات ادامه یافت و با ادامه بررسی‌ها ادعا‌های لیدا مبنی بر آدم ربایی کمرنگ‌تر شد و این فرضیه که وی بر اثر مصرف دارو یا مواد توهم زا چنین ادعایی را مطرح کرده باشد، بررسی می شود. 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Art For Peace Festival (Iran) (@artforpeacefestival)

سرگرد علی صباحی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز در خصوص آخرین وضعیت پرونده ناپدید شدن لیدا کاوه گفت: همان‌طور که سردار رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کردند در پرونده لیدا کاوه بحث ربایش مطرح نیست.رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی هم اینک در حال بررسی و انجام تحقیقات در خصوص علت و چگونگی گم شدن چند روزه این فرد هستند.

در پی انتشار اظهاراتی از «لیدا کاوه» درباره علت ربودن وی برای پیوند قلبش به فردی دیگر، رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت، گفت: انجام کار حساسی، چون پیوند عضو در خانه از نظر علمی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

دکتر مهدی شادنوش تأکید کرد: ما به‌عنوان وزارت بهداشت و به نمایندگی از دولت و حاکمیت همه توانمان را بسیج کرده‌ایم تا بتوانیم امکان انتقال عضو را از استانی به استان دیگر فراهم کنیم و با وجود همه زیرساخت‌هایمان، با مشکلات بسیار متعددی در این حوزه مواجهیم. حال چگونه ممکن است در یک خانه، عملی به این پیچیدگی صورت گیرد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала