توضیحات جدید رئیس بانک مرکزی ایران درباره اینستکس

© Sputnik / Pouya Mamaghaniتوضیحات جدید رئیس بانک مرکزی ایران درباره اینستکس
توضیحات جدید رئیس بانک مرکزی ایران درباره اینستکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالناصر همتی توضیحات جدیدی را در خصوص اینستکس و همچنین سهم این ساز و کار ویژه مالی در بازار ارز ایران ارائه نمود.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران در حساب اینستاگرامی خود توضیحاتی را درباره اینستکس ارائه نموده و از توسعه الگوهاي متعدد براي حضور ساير پشتيبانان برجام در اينستكس يا ساز و كار مستقل مشابه با آن خبر داد.

همتی با اشاره به تکمیل زیر ساخت عملیاتی ساز و کار متناظر اینستکس در ایران توسط بانک مرکزی این کشور، در توضیح این ساز و کار ویژه مالی گفت: اولا، اينستكس نه كانالي در چارچوب قواعد تحريمي  آمريكا، بلكه كانالي مبتني بر برجام باشد و كليه تراكنش‌هايي كه در چارچوب برجام مجاز بودند از طريق آن انجام پذير باشند. ثانيا ، شايد در ابتدا شامل كليه كالاهاي غير تحريمي شود ولي بعدتر محدوده آن بايستي به كليه كالاها گسترش يابد. ثالثا، منابع آن از صادرات نفت به اروپا تامين شود، اگرهم اروپا موقتا محذوراتي در خريد نفت ايران دارد، يك خط اعتباري بلند مدت با بازپرداخت آتي نفتي، يك راه حل موقت قابل بررسي است. خود اروپايي‌ها هم در مذاكرات اشاره‌اي به راه حلي شبيه به اين داشته اند.

رئیس بانک مرکزی ایران در ادامه در خصوص سهم اينستكس در بازار ارز نوشت: در هر حال اينستكس صرفا سهمي محدود در راهبرد بانك مركزي در بازار ارز دارد و برنامه هاي متعدد ديگر نيز در حوزه روابط ارزي كشور اجرايي شده و يا در حال اجراست.

View this post on Instagram

A post shared by عبدالناصر همتی (@abdolnaser_hemmati) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала