آتش سوزی در بافت تاریخی دهدشت در ایران +عکس

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehآتش سوزی در بافت تاریخی دهدشت در ایران
آتش سوزی در بافت تاریخی دهدشت در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آتش سوزی از ساعاتی قبل در نزدیکی بافت تاریخی دهدشت واقع در کهگیلویه و بویراحمد به شروع شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر در اطراف این بافت پوشش گیاهی خشک شده عامل بیشتر شدن آتش سوزی است که با تلاش‌های انجام گرفته این آتش سوزی مهار شده است.
طبق گزارشات رسیده، این بافت خسارتی ندیده است.
بلاد شاپور، شهری تاریخی متعلق به دوران صفویه است که اردشیر بابکان به یاد فرزندش شاپور نام بلاد شاپور را روی آن گذاشت.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

باز هم آتش بی خردی مسئولان دامنگیر بافت تاریخی #بلادشاپور شد هنوز چند صباحی از مانورهای تبلیغاتی _سیاسی متولیان میراث فرهنگی استان در صحن خسته از آمد و شد های پوشالی مسئولان نمی گذرد که این بنای تاریخی طعمه ی حریق شد، جای سوال دارد که چرا هیاهوی جلسات تودیع و معارفه ی متولیان بافت قدیم دهدشت بسیار پر سروصدا تر از آتش بی خردی افتاده به جان بلادشاپور است،؟ و چرا مسئولانی که طی چند روز اخیر از این مکان تاریخی با شانتاژ بسیار رسانه ای دیدن کردند متوجه رویش بیش از حد گیاهان خود رو و خطرات احتمالی این گیاهان برای بافت نشدند؟ یا اصلا نخواستند که متوجه شوند ؟ حال که با چنین سطحی از دغدغه مندی مسئولان مواجه هستیم باید ما مردم شهر دست به دست هم دهیم و برای حفظ تاریخ زنده اما نیمه جان شهرمان آستین همت را بالا دهیم ، سازمان مردم نهاد بلادشاپور در جهت رفع چهره ی بافت تاریخ شهر از گیاهان خود رو تصمیم به تشکیل کارگروه برای حفاظت از این میراث فرهنگی _تاریخی دارد ، لذا دست تمامی کسانی را که در این تصمیم مارا یاری گر خواهند بود به گرمی می فشاریم #دهدشت #بلادشاپور

Публикация от بلادشاپور (@belladshapour) 27 Май 2019 в 8:17 PDT


این شهر تاریخی ۶۰ هکتار وسعت داشته و در ضلع جنوبی شهر دهدشت قرار دارد و با سفر به این شهر می‌توان تاریخ را از لابه لای حجره‌ها، کاروانسراها و مساجد به تماشا نشست.
پیش از این نیز بخشی از این بافت دچار ریزش و تخریب شده بود.
در سال های اخیر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای حفظ، نگه‌داری و رفع مشکلات این بافت اختصاص یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала