بیانیه جدید وزارت خارجه بریتانیا در خصوص سفر به ایران

© AFP 2023 / Niklas Halle'nبیانیه جدید وزارت خارجه بریتانیا در خصوص سفر به ایران
بیانیه جدید وزارت خارجه بریتانیا در خصوص سفر به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای از افراد دارای تابعیت دوگانه ایرانی – بریتانیایی خواست از سفر به ایران خودداری نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، در توصیه‌های به روز شده وزارت خارجه بریتانیا برای مسافران از افراد دارای تابعیت دوگانه، بریتانیایی — ایرانی، خواسته شده است تا از سفر به ایران خودداری نمایند.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: وزارت امور خارجه بریتانیا به شهروندان دو تابعیتی، بریتانیایی — ایرانی، برای سفر به ایران هشدار می‌دهد.

انگلیس: با آمریکا موافقیم که ایران خطرناک است - اسپوتنیک ایران
انگلیس: با آمریکا موافقیم که ایران خطرناک است

وزارت امور خارجه بریتانیا در این خصوص اینگونه توضیح می‌دهد که شهروندان بریتانیایی و افراد دارای تابعیت دوگانه می‌تواند به صورت غیرقانونی در خاک ایران بازداشت شوند و تمام شهروندان بریتانیایی باید با دقت خطر سفر به ایران را ارزیابی کنند.
وزارت خارجه انگلیس همچنین از بریتانیایی‌ها خواسته است که به مناطق مرزی ایران و افغانستان، ایران و عراق و همچنین استان سیستان و بلوچستان سفر نکنند.
این وزارتخانه خاطر نشان کرد که ایران از ماه مارس سال جاری با بارندگی‌های سنگین روبرو است که به سیل و ویرانی منجر شده است. همچنین، به گفته وزارت امور خارجه بریتانیا در ایران خطر شورش و اقدامات تروریستی وجود دارد.
هفته گذشته، واشنگتن اظهار داشت که تهدیدات جدیدی را از جانب ایران در منطقه علیه آمریکایی‌ها و منافع این کشور مشاهده می‌کند. همچنین در ماه مه، دولت ایالات متحده ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یک اسکادران از بمب افکن‌ها را به بهانه واکنش به تهدیدها از جانب ایران علیه منافع خود به خلیج فارس اعزام نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала