عزم جدی ایران در اجرای ضرب الاجل شصت روزه به اروپا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عزم جدی ایران در اجرای ضرب الاجل شصت روزه به اروپا
عزم جدی ایران در اجرای ضرب الاجل شصت روزه به اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از عزم جدی ایران در اجرای ضرب‌الاجل شصت روزه به اروپایی‌ها خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با اشاره به تصمیم ایران برای کاهش تعهدات در برجام و ضرب‌الاجل 60 روزه به اروپایی‌ها، گفت: اروپا باید به تعهداتش ذیل برجام عمل کند، ایران هم در مواجهه با آنها دست‌‌بسته نیست.

رئیس جمهور ایران از توقف برخی تعهدات ایران به اجرای برجام خبر داد. - اسپوتنیک ایران
مهلت 60 روزه روحانی به کشورهای عضو برجام

وی با تأکید بر اینکه ایران اقدامات متقابلی در برابر تعلل اروپایی‌‌ها در اجرای برجام در دستور کار دارد، اظهار داشت: اروپایی‌ها باید بدانند که عزم ایران در اجرای اقداماتش پس از ضرب‌الاجل 60 روزه جدی است و قطعاً اقداماتی را انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران تصریح کرد: اگر اروپایی‌ها در مدت زمان ضرب‌الاجل 60 روزه‌ای که از سوی ایران برای آنها در جهت عمل به تعهدات‌شان ذیل برجام تعیین شده، پایبند نباشند، شاهد اقدامات عملی از سوی ایران خواهند بود.

نانواکناری با توجه به خروج یکجانبه آمریکا از برجام در یک سال گذشته، تصریح کرد: اروپایی‌ها در یک سال گذشته پس از خروج آمریکا از برجام فرصت کافی برای عمل به تعهدات‌شان در برجام داشتند، اما متأسفانه با وعده‌های پوچ، گامی عملی در این راستا برنداشتند، بنابراین جمهوری اسلامی ایران هم در راستای استیفای حق قانونی‌‌اش برخی تعهدات برجامی‌اش را کاهش داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در پایان خاطرنشان کرد: مجلس از اقدام اخیر دولت برای کاهش سطح تعهدات برجامی حمایت می‌کند، اگرچه که معتقدیم این تصمیم کمی دیر اتخاذ شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала