موافقت مجلس شورای اسلامی با اعطای هویت به فرزندان زنان ایرانی

© Photo / فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایرانموافقت مجلس شورای اسلامی با اعطای هویت به فرزندان زنان ایرانی
موافقت مجلس شورای اسلامی با اعطای هویت به فرزندان زنان ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک از تهران، امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ایران کلیات طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن مادران ایرانی می توانند به فرزندان خود تابعیت انتقال دهند.

این لایحه برای تبدیل شدن به قانون نیاز به موافقت شوران نگهبان را نیز دارد.

در صورت تبدیل این لایحه به قانون از این پس فرزندانی که دارای پدران خارجی و مادران ایرانی هستند می توانند تابعیت ایرانی دریافت کنند.

طبق قانون فعلی ایران تابعیت فقط از طرف پدران به فرزندان منتقل می شود و حتی در صورتی که فردی در ایران به دنیا آمده باشد و تمام عمر خود را در ایران زندگی کرده باشد ولی پدر غیر ایرانی داشته باشد نمی تواند تابعیت ایران را دریافت کند.

این قانون می تواند راهکار بسیار ارزشمندی برای حل مشکل فرزندان چند صد هزار زن ایرانی باشد که با شهروندان افغانی ازدواج کرده اند و از آنها بچه دار شده اند و فرزندان آنها به عنوان شهروند افغان نمی توانند از مزایای دیگر شهروندان ایرانی در ایران استفاده کنند.

همچنین این قانون می تواند مشکل بسیاری از زنان ایرانی که در خارج کشور با شهروندان دیگر کشورها ازدواج کرده اند و از آنها بچه دار شده اند را حل کند و مادران بتوانند به فرزندان خود شهروندی ایران را اعطا نماید.

البته هنوز بحث های دیگر اعطای شهروندی مانند اعطای شهروندی از زن به همسر ویا دریافت شهروندی بر اساس اقامت طولانی مدت در ایران مانند بسیاری از کشورهای دیگر در حال بحث و بررسی می باشد.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала