قیمت اقلام پرمصرف در ماه رمضان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر قیمت اقلام پرمصرف در ماه رمضان
قیمت اقلام پرمصرف در ماه رمضان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امسال ماه رمضان در ایران در شرایط تورمی بازار آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بررسی ها حاکی از آن است که هزینه سفره افطاری نیز همانند سایر هزینه ها افزایشی دو برابری و در برخی موارد حتی بیشتر داشته است.
قیمت اقلام پرمصرف در ماه رمضان به شرح زیر است:
زولبیا و بامیه؛قنادان می گویند ماه رمضان برای قنادی ها ماه به خصوصی است که همزمان کسادی فروش انواع شیرینی و رونق فروش زولبیا و بامیه را به همراه دارد.
قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه بین 20 تا 22 هزار تومان تعیین شده اما برخی قنادی ها حتی رقم 25 هزار تومان را برای این شیرینی اعلام کرده اند
آش و حلیم: قیمت هر کیلو آش در واحدهای صنفی دارای مجوز در حدود 20 هزار تومان اعلام شده است. در ضمن باید در نظر داشت که آش به صور ت پرسی به ازای هر نفر 10 تومان فروخته می شود.
سبزی خوردن: بسته‌های کوچک روی چرخ ها به قیمت 400 تومان، به طور متوسط فروخته می شود. هر چند سبزی کیلویی حدود 3 هزار تومان قیمت دارد اما خرید از چرخ‌های سبزی فروشی که سبزی های پاک کرده در بسته‌های کوچک عرضه می کنند، قیمت یک کیلو سبزی را به حدود 7 هزار تومان نیز می رساند.
انواع گوشت و مرغ: امسال به رغم افزایش نرخ تورم، مرغ با قیمت 11 هزار و 500 و البته در برخی مناطق و واحدهای عرضه 10 هزار 500 تومان عرضه می شود.
چای، پنیر و شکر: قیمت چای در بازار افزایش داشته است. هر بسته 500 گرمی چای بسته به برند و کیفیت، قیمتی بین 20 تا 34 هزار تومان دارد. قیمت پنیر 450 گرمی بسته به برند و نوع حدود هفت هزار تومان فروخته می شود.
قیمت شکر نیز در بازار افزایش یافته و همین امر سبب شده است توزیع شکر 3400 تومانی در بازار در دستور کار قرار گیرد. قیمت هر کیلو برنج نیز در بازار حدود 18 تا 22 هزار تومان است.

خرما: خرما در قیمتی بین 22 تا 25 هزار تومان در سطح شهر فروخته می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала