امام جمعه قم: ماهیت سند 2030 تربیت سرباز برای وحشی های کروات زده است

© Photo / IRNAآیت الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم
آیت الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امام جمعه قم ماهیت سند 2030 یونسکو را تربیت سرباز برای غرب دانست و گفت: ملت ایران هیچگاه اجازه اجرایی شدن این سند را نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم خاطرنشان ساخت: مقابله جدی با اجرای سند انحرافی 2030 خواسته رهبری بود و ایشان فرمودند که معلمان هویت سازی فرهنگی را بر عهده دارند. خلاصه این سند این است که نظام آموزشی باید سبک زندگی را بر اساس مبانی غربی به کودکان بیاموزد.
وی ماهیت این سند را تربیت سرباز برای وحشی‌های کروات زده دانست و افزود: ملت هرگز اجازه اجرایی شدن سند 2030 را به احدی نخواهد داد.
یادآور می شود دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعهٔ پایا یا سند ۲۰۳۰ یونسکو، مجموعه‌ای از اهداف هستند که به آینده مربوط می‌شوند. رؤسای دولت‌ها، نمایندگان بلندپایه نهادهای تخصصی سازمان ملل متحد و جامعه مدنی در سپتامبر ۲۰۱۵ گرد هم آمدند و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دستور کار توسعه پایا ۲۰۳۰ را تصویب کردند. این دستور کار که جایگزین اهداف توسعه هزاره شد، شامل ۱۷هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه است که نقشه راه جامعه بین‌المللی را در زمینه توسعه پایا برای پانزده سال آینده ترسیم می‌کند.
در آذر ماه ۱۳۹۵ سند ملی آموزش ۲۰۳۰ توسط کمیسیون علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل (یونسکو) طی یک مراسم با حضور وزیران آموزش و پرورش و علوم در ایران رونمایی شد.
این موضوع واکنش‌های زیادی را در میان مقام‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی ایران برانگیخت و سرانجام روز سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران در جلسه‌ خود به لغو سند ۲۰۳۰ رأی دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала