بارش برف و باران و کاهش دمای ده درجه در ایران

© AP Photo / Andy Wongبارش برف و باران و کاهش دمای ده درجه در ایران
بارش برف و باران و کاهش دمای ده درجه در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران از کاهش ۱۰ درجه ای هوا در برخی از مناطق کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و دامنه های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 20 تا 30 میلیمتر پیش بینی شده است.
بر اساس این گزارش در خراسان شمالی و برخی نقاط خراسان رضوی، غرب کرمان، نیمه جنوبی فارس و شمال هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 20 تا 30 میلیمتر در ارتفاعات مرکزی کرمان و شرق فارس برآورد می‌شود.
در روزهای سه شنبه و چهارشنبه کاهش دما بین 7 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و در مناطق مرکزی کشور بین 4 تا 6 درجه پیش بینی می شود.
سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمال‌غرب، غرب و جاده های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان عزیز توصیه می‌شود با پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمال‌غرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала