چه اقداماتی برای جلوگیری از افزایش قیمتها در ایران انجام می شود؟

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh چه اقداماتی برای جلوگیری از افزایش قیمتها در ایران انجام می شود؟
چه اقداماتی برای جلوگیری از افزایش قیمتها در ایران انجام می شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر محمد رضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک از جمله درباره اقداماتی صحبت کرد که برای چلوگیری از افزایش قیمت برخی از کالا های اساسی در ایران انجام می شود.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:" بر طبق توافقات با دولت قرار بود کالا های اساسی دچار افزایش قیمت نشوند که برای این موضوع تخصیص ارز 4200 تومانی و یا یارانه دادن به مردم مد نظر بود که دولت یارانه و 14 ملیارد دلار ارز4200 را دریافت کرد اما به دلیل ضعف نظارتی دولت شاهد افزایش قیمت ها بودیم که از نظر مجلس قابل قبول نیست بنابر این به دولت گفته شد که در صورت عدم نظارت صحیح و قیمت های نا مناسب اقلام مجلس در این مورد بازنگری خواهد کرد به این صورت که یا بتوان سیستم نظارت دولت را تقویت کرد و یا تفاوت یارانه ی ارزی کالا ها به مردم داده شود و سرانه ی مصرف اقلام اساسی مانند گوشت، نان و برنج و غیره برای افراد مشخص شده و با کارت هایی که به آنها داده می شود می توانند خرید کنند".
یاداور می شود در ماههای اخیر بهای برخی از مواد غذایی مثلاً گوشت ، پیاز و چای در ایران افزایش یافته و این افزایش قیمت ها در رابطه با گوشت و پیاز خیلی زیاد بوده است.
 اسپوتنیک ایران متن کامل مصاحبه خود با دکتر محمد رضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را منتشرکرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала