کشف 1300 سکه عتیقه در متروی تهران

© Sputnik / SIYAVASH SOBHGAHIکشف 1300 سکه عتیقه در متروی تهران
کشف 1300 سکه عتیقه در متروی تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده یگان انتظامی متروی تهران از دستگیری دو شهروند ایرانی از اهالی شهرستان همدان که 1300 سکه عتیقه با خود حمل می کردند در متروی حرم امام خمینی (ره) خبر داد.

به گفته سرهنگ علی راقی این دو نفر صبح روز شنبه 24 فروردین با حمل یک ساک وارد متروی صحن حرم امام شدند وبا توجه به اینکه رفتار مشکوکی داشتند یکی از خانم ها با واهمه اینکه اینها تروریست باشند و یا بمب یا اسلحه با خود حمل کرده باشند به پلیس مترو مراجعه نمود؛ پلیس هم در حین بازرسی ساک این افراد متوجه سکه های عتیقه شد وآنها را بازداشت نمود.
سرهنگ راقی اظهار داشت این افراد که با هم فامیل هستند، ادعا داشتند که این سکه ها را چهار سال پیش از فردی در شهرستان خریداری کرده اند و برای فروش آنها به قیمت بهتر به تهران آمده بودند.
پلیس تا به حال برآوردی از ارزش تقریبی این سکه ها ندارد.
آقای حسین دهقانی مقدم وکیل دادگستری در این رابطه به خبرنگار اسپوتنیک گفت: "طبق قوانین ایران در صورتی که افرادی سکه و یا اشیاء عتیقه پیدا کنند موظف هستند به نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی گزارش دهند وخرید و فروش اشیاء عتیقه بدون مجوز ممنوع می باشد".
وی افزود: "در صورتی که این افراد بتوانند ثابت کنند که بصورت قانونی این سکه ها را خریداری کرده اند و یا از اقوام خود به ارث برده اند واصالت این سکه ها مشکلی ندارد آنها هم با مشکلی مواجه نمی باشند، ولی روند قانونی را باید طی کنند، اما در صورتی که نتوانند چنین چیزی را اثبات کنند همه این سکه ها مصادره می گردد و هر دو هم احتمال دارد به جریمه نقدی و هم زندان محکوم شوند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала