ائتلاف ایران، روسیه، هند و چین علیه آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حشمت‌‌الله فلاحت‌پیشه‌
حشمت‌‌الله فلاحت‌پیشه‌ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران از احتمال تشکیل ائتلاف ایران، روسیه، هند و چین علیه آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اعتمادآنلاین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به نقش ترامپ در انتقال تروریست‌ها به شبه‌ قاره، تأکید کرد: کاری که ترامپ در انتقال تروریست‌های عمدتاً داعش‌* محور به شبه‌قاره انجام داده در آینده می‌تواند ائتلاف تازه‌ای متشکل از ایران، هند، روسیه و چین را علیه آمریکا شکل بدهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملاً این اقدام مسیر تحولات و مسیر چالش با آمریکا را در آینده به شبه‌ قاره می‌کشاند، چون آمریکایی‌ها تروریسم چچن‌محور را علیه روسیه، تروریسم تبت‌محور را علیه چین، تروریسم کشمیرمحور را علیه هندوستان و تروریسم جند شیطان را علیه ایران بسیج می‌کنند.

فلاحت پیشه گفت: این چهار پایگاه تروریستی که آمریکا شکل داده باعث شده حساسیت کشورهایی مانند ایران، روسیه، چین و هند در مقابله با آمریکا جدی‌تر شود و ما در آینده اگر وزارت امور خارجه فعالیت لازم را داشته باشد می‌توانیم به سمتی برویم که فضای چالش با آمریکا گسترده‌تر شود و آمریکایی‌ها نتوانند به‌تنهایی ایران را به سمت تحریم ببرند.

 

*گروهک ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала