سپاه به مناطق سیل زده در ایران بالگرد اعزام کرد

© Sputnik / Julien Mattia /  مراجعه به بانک تصاویر سپاه به مناطق سیل زده در ایران بالگرد اعزام کرد
سپاه به مناطق سیل زده در ایران بالگرد اعزام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار هوافضای سپاه از اعزام بالگرد برای نقل و انتقال هوایی تجهیزات و محموله های امدادی به مناطق سیل زده خبر داد.

به گزارش اسپوتینک به نقل از تسنیم، سردار شمس الدین فرزادی پور، فرمانده عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه از اعزام بالگردهای نیروی هوافضای سپاه به مناطق سیل زده شمال ایران خبر داد و گفت: از دو روز پیش و باتوجه به نیازی که برای نقل و انتقال هوایی تجهیزات و محموله های امدادی به مناطق سیل زده وجود داشت، بالگردهای نیروی هوافضای سپاه برای کمک به مردم به مناطق سیل زده استان گلستان اعزام شدند و هم اکنون هم در حال امداد رسانی به سیل زدگان این مناطق هستند.

وی افزود: همچنین در صورتی که نیاز به استفاده از هواپیماهای ترابری باشد ما هیچگونه محدودیتی در این حوزه نداریم و هواپیماهای ایلوشین و آنتونوف ما آماده هستند تا در صورت نیاز تجهیزات و محموله مورد نیاز مردم را به مناطق سیل زده انتقال دهند.

براثر حادثه سیل اواخر اسفندماه 97 در مازندران به بیش 6 هزار و 200 واحد مسکونی ، 7 هزار سردهنه کشاورزی و تاسیسات زیرساختی از جمله ابنیه راهها خسارت وارد شد و همچنین سبب فوت و مفقودی تعداد 7 نفر از شهروندان این دو استان شده است. البته صدمات مالی و تخریب سرمایه‌های مردم در این دو استان بالغ بر 2500 میلیارد تومان برآورد شده است.

بارش‌های سیلابی که پیامد آن نفوذ آب و سیل به منازل ساکنان شهرهای مرکزی مازندران و گلستان شده هنوز با گذشت یک هفته به کانون بحران در شمال کشور مبدل شده است تا جایی که هم اکنون سیمرغ و میاندورود مازندران و آق قلا و گمیشان گلستان بیشتری نقاط کانونی حوادث ناشی از سیلاب خطه شمال بوده و مردمان این دیار خانه و کاشانه و دام و احشام خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала