واکنش ها به کتک خوردن شهروند ایرانی از پلیس راهور

© AFP 2023 / Behrouz Mehriواکنش ها به کتک خوردن شهروند ایرانی از پلیس راهور
واکنش ها به کتک خوردن شهروند ایرانی از پلیس راهور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران ایرانی، عمل پلیس راهور تهران در کتک زدن یک شهروند را مجاز نمی دانند.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که ضرب و شتم یک شهروند ایرانی، توسط پلیس راهور تهران را نشان می‌دهد. به گفته ایسنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران پس از انتشار این ویدئو گفت: مجموعه همکاران من در پلیس راهور افراد بسیار زحمت کشی هستند که همه شاهد آن هستند و رفتار یک نفر را نباید به حساب کارکنان آن مجموعه گذاشت.
به محض انتشار این کلیپ سردار فرمانده ناجا و فرمانده تهران بزرگ دستور ویژه برای پیگیری این موضوع دادند تا از مامور و شهود تحقیق شود. گویا این فرد یک سرباز صفر بوده است که کارشناس برق می باشد. تحقیقات در خصوص علت این حادثه ادامه دارد. در این راستا کاربران شبکه های اجتماعی در ایران هر یک به نوبه ای به این ویدئو واکنش نشان داده اند. 
محمد کریمی در خصوص کتک خوردن یک زن از پلیس راهور می نویسد: "این افسر وظیفه مردم رو به چه حقی و تحت چه آموزشی از پلیس_راهور کتک زده!! حضور این افراد با هر سطح مقطع تحصیلی نه تنها برای جامعه مضره، بلکه برای خانواده خودش هم میتونه خطرناک باشه.. در جامعه ای که میل به رشد و تغییر داره باید این رفتارها درج بشه". 
کاربر دیگری می نویسد: "نزاع؟ من فقط۱نفردیدم درحال کتک زدن،۱زن بی‌دفاع درحال کتک خوردن. پس تقدر در راه نیست؟! تو از هر دیو‌ادم‌کشی که از خشونت استفاده کرده با اغوش باز در پلیس استقبال کردی به خدمت گرفتی".

کاربر دیگری با اشاره به این امر که فرض کنیم این زن خطایی انجام داده است، می گوید: "معنای دفاع_مشروع این است که شخص حق دفاع متناسب با حمله را برای خود دارد آنچه که در تصاویر مربوط به پلیس_راهور دیده‌میشود ظاهرا هیچ سنخیتی با این‌امر نداشته و حتی در صورت حمله قبلی راننده به پلیس توجیه نداشته ونامش ضرب و شتم و تنبیه است که صدرد صد جرم و غیر_قانونی است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала