رزمایش پهپادی سپاه ایران در خلیج فارس + عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رزمایش پهپادی سپاه ایران در خلیج فارس
رزمایش پهپادی سپاه ایران در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رزمایش بزرگ پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران با نام "لی بیت المقدس 1" در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رزمایش بزرگ پهپاد تهاجمی — رزمی نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران با حضور سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد.

در این رزمایش برای نخستین بار تعداد 50 فروند هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی 170 RQ ایرانی همراه با تعدادی دیگر از پهپادهای تهاجمی و رزمی شرکت کردند.

سرلشکر غلامعلی رشید در این باره گفت: آمریکایی ها که وعده می‌دادند جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی برگزار نخواهد شد، با دیدن حضور دهها میلیونی مردم ایران در صحنه راهپیمایی 22 بهمن سال 97 و پرواز دهها فروند هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوافضای سپاه با پرواز از کیلومترها دورتر از نقاط مختلف و هجوم به یک نقطه به عنوان پایگاه نمادین دشمن، اهداف خود را به طور دقیق مورد اصابت و انهدام قرار دادند، باید احساس حقارت و شرمساری کنند.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه ایران نیز خاطرنشان کرد: تحریم جواب داد و به رغم آمال و آرزوهای پوچ و شیطانی امریکا و دیگر بدخواهان ملت ایران، شاهد پرواز ده ها فروند پهپاد رزمی مدرن و پیشرفته بومی RQ 170 ایرانی و پهپادهای تهاجمی — رزمی دیگر در یک رزمایش بزرگ و عملیات تهاجمی منحصربه‌فرد بودیم.

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به این رزمایش گفت: یکی از ویژگی‌های این رزمایش قدرت طراحی و برنامه‌ریزی پرواز همزمان پهپادها در یک منطقه جغرافیایی بسیار کوچک است که طلوع یک قدرت هوایی جدید را در ایران اسلامی رقم زده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به شرکت برخی پهپادهای مدل مشابه MQ1 امریکایی در این رزمایش تاکید کرد: این اقدام سیلی محکمی به گوش استکبار است و به آنها یادآوری می کند پول‌های گزافی که در منطقه هزینه می‌کنند، این نتایج را برای شما به بار می آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала