رهبر ایران چه موضعی درباره استعفای ظریف داشت؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovichرهبر ایران چه موضعی درباره استعفای ظریف داشت؟
رهبر ایران چه موضعی درباره استعفای ظریف داشت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف در مصاحبه اخیر خود بیان داشت که رهبری پس از استعفای وی از وزیر خارجه حمایت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه الفرات عراق به سوال مربوط به استعفای اخیر خود اینطور پاسخ داد: هدف من از اقدام به استعفا حفظ شأن وزارت امورخارجه بود و من فکر می‌کنم با اتفاقاتی که پس از آن افتاد هم حمایت عظیم مردمی، نمایندگان مجلس، شخصیت‌های مختلف کشور من‌جمله شخصیت‌های محترم نظامی و همین‌طور ریاست محترم جمهوری و در راس همه مقام معظم رهبری نشان داد که موقعیت وزارت امورخارجه در روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی در کجا قرار دارد.
محمد جواد ظریف در پاسخ به اینکه آیا تاکنون ۱۴ بار استعفا داده‌اید، گفت: «نه این تعداد نبوده است. من از ابتدا علاقه‌ای به مسوولیت وزارت امورخارجه نداشتم و در مراحل مختلف احساس کردم که ممکن است اشخاص دیگری بهتر از من کار را انجام دهند، در آن مراحل با گفت‌وگو موضوع حل شد این بار هم با اقدامات عملی موضوع حل شد.»
وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه «ما در اجرای سیاست خارجی که توسط مجموعه کشور تصمیم‌گیری می‌شود و همه مقامات در آن شرکت می‌کنند مشکلی نداریم»،بیان داشت: «برخی اوقات ناهماهنگی‌هایی پیش می‌آید یا سلایقی وارد قضیه می‌شود که باید آنها را اصلاح کرد. قانون‌اساسی ما کاملا مشخص است در قانون‌اساسی مسوولیت سیاست‌سازی با دستگاه‌های مختلف من‌جمله وزارت امورخارجه است. در حوزه‌هایی که سیاست کلی نظام است، این سیاست‌ها باید در شورای‌عالی امنیت ملی تدوین شود و به‌تصویب رهبری برسد، از نظر قانون‌اساسی ایران خطوط کلی سیاست خارجی را رهبری تعیین می‌کنند و اجرای سیاست خارجی قطعا با وزارت امورخارجه است.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала