مجلس ایران درباره بدهکاران بانکی تصمیم می گیرد

© AFP 2023 / Atta Kenareمجلس ایران درباره بدهکاران بانکی تصمیم می گیرد
مجلس ایران درباره بدهکاران بانکی تصمیم می گیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران اطلاع داد که بدهکاران بانکی که عذر موجهی ندارند مشمول بخشودگی سود مرکب نخواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه بودجه مقرر کردند، بدهکاران بانکی که عذر موجهی ندارند مشمول بخشودگی سود مرکب نشوند.
در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ابهامات ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۸ برطرف شد.
در تبصره ۱۰ مقرر شد وجوه و هزینه‌هایی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی، فرهنگی، مساجد و حوزه‌های علمیه پرداخت می‌شود با تأیید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شورای عالی حوزه‌های علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی شود.
در تبصره ۱۵ لایحه بودجه شورای نگهبان در خصوص سرمایه گذاری ایرادهایی را منظور کرده بود که در راستای رفع آنها،کمیسیون تلفیق مقرر کرد به منظور حمایت از سرمایه گذاری خارجی در احداث نیروگاه‌های حرارتی که بعد از تصویب این قانون مجوز لازم برای سرمایه گذاری را اخذ کنند، منشأ تأمین مالی آنها به صورت کامل از خارج از کشور تأمین شده و به تأیید سازمان سرمایه گذاری و کمیسیون‌های اقتصادی و فنی ایران می‌رسد.
در تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۸ در خصوص تهاتر و تسویه بدهی افراد حقیقی و حقوقی به تضمین دولت به بانک‌های صادرات، ایران، تجارت و ملت از محل واگذاری دارایی‌های غیرنقدی دولت که قبلاً تسویه شده اند بانک‌های فوق الذکر موظف شدند نسبت به فک رهن و آزادسازی وثائق اقدام کنند.
در صورتی که مرجع یاد شده تشخیص دهد که بدهکار عذر موجهی در پرداخت نداشته است، بدهکار موظف است باقی مانده بدهی خود را مطابق آخرین قرارداد منعقده به بانک پرداخت نماید. مهلت هیئت یاد شده سه ماهه است در صورتی که هیئت در مهلت مذکور پاسخ ندهد بدهکار مورد نظر مشمول حکم این بند خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала