نظر شورای نگهبان درباره لایحه بودجه 98 ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نظر شورای نگهبان درباره لایحه بودجه 98 ایران
نظر شورای نگهبان درباره لایحه بودجه 98 ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی شورای نگهبان ایران نتیجه بررسی‌های این نهاد درباره لایحه بودجه 98 را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران در نشست خبری خود از آخرین وضعیت بررسی و رسیدگی شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه 98، اظهار کرد: در اخبار اعلام شد ما نظر غیر رسمی خود را برای مجلس ارسال کردیم. در جلسات هفته گذشته که از سه شنبه شروع شد جلسات فوق العاده ای تا روز پنج شنبه داشتیم که تا اذان مغرب طولانی شد و در چند نوبت اعضای شورای نگهبان لایحه بودجه را بررسی کردند.

سخنگوی شورای نگهبان، گفت: در بند الف تبصره 1 عبارت ها، با سیاست های کلی برنامه ششم توسعه تفاوت هایی داشت که از همین جهت مغایر بند 10 سیاست های کلی شناخته شد و مغایر بند 1 اصل 110. پس از آن برخی اشکالات شکلی داشتیم مانند اصل 15 که عبارت های غیر فارسی در جای جای مصوبه به کار رفته بود که یکجا به مجلس اعلام کردیم.

ایرادات شورای نگهبان ایران به کنوانسیون CFT - اسپوتنیک ایران
ایرادات شورای نگهبان ایران به کنوانسیون CFT
کدخدایی، ادامه داد: همچنین در رلبطه با اساسنامه برخی از شرکت های وابسته به وزارت نفت، با عنایت به اینکه اساسنامه آنها هنوز برای مشخص نیست که آیا اساسنامه هلیمصوب مجلس یا دولت محترم را دارد؟ از این جهت ابهام گرفته و برای مجلس ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از بندها از جمله بند الحاقی 2، بحث منافع صندوق توسعه ملی را داشتیم. استفاده از منابع صندوق نیازمند اجازه مقام معظم رهبری است که به همین دلیل مغایر اصل 57 گرفته شد.

کدخدایی، افزود: برخی از موارد مانند جزء 4 بند الحاقی 2 و جدول شماره 2 در بند الحاقی 2 را داشتیم که عبارت ها روشن نبود و قرار شد پس از رفع ابهام اعلام نظر شود و همچنین ایرادی مانند ایراد شرکت های وابسته به نفت در رابطه با سازمان امور شهرداری ها و دهیاری های کشور داشتیم که اساسنامه آنها از جهت روشن نبود اعلام شد و ایراد به مجلس ارسال شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала