قاسمی: استعفای ظریف یک بحث شخصی نبود

© Photo / IRNAقاسمی: استعفای ظریف یک بحث شخصی نبود
قاسمی: استعفای ظریف یک بحث شخصی نبود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که موضوع استعفای وزیر خارجه ایران یک بحث شخصی نبوده است.

ظریف بازگشت - اسپوتنیک ایران
ظریف بازگشت
به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره استعفای محمدجوادظریف وزیر خارجه این کشور گفت: در‌این مورد توضیحات لازم داده شده. بحث استعفای آقای ظریف نه یک بحث شخصی بود و نه موضوعی نشأت گرفته از اختلاف و شخص رئیس جمهور بود. ایشان تلاش برای ارتقای جایگاه وزارت خارجه داشتند و اعتقاد داشتند که وزارت خارجه باید وظایف ذاتی خود را انجام دهد و از جایگاه و منزلت ایران دفاع کند. این نوع شایعات در خصوص اختلاف با رئیس جمهور، تقلیل دادن موضوع استعفای ایشان بود.

وی درباره مناسبات تهران-اسلام آباد نیز گفت: روابط ایران و پاکستان روابط دیرینه و کهن و مبتنی بر همکاری است. این روابط ادامه پیدا خواهد کرد. برخی از مشکلات که پیش می اید الزاما خواست دولت این کشور محسوب نمی شود. همین روزهای گذشته که دو وزیر خارجه تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت: بحث نفوذ منطقه ای ایران که توسط آمریکا و اسرائیل درباره آن تحریکاتی انجام می شود، یک نفوذ ذاتی است. این به گذشته و پیوستی جغرافیایی برمی گردد. کشورهای اروپایی می دانند که ما کشور شرط پذیری نیستیم و درباره مسایل سیاست خارجی از کسی اجازه نمی‌گیریم.

وی در خصوص طرح رفراندوم درباره برجام در مجلس گفت: اصولا این مباحث کلان هستند و درباره آنها تصمیم گیری می شود. نیازی ندارد که درباره هر اظهار نظر نمایندگان محترم موضع‌گیری کنیم. برجام به عنوان یک موفقیت ملی نیازی به رفراندوم ندارد.

قاسمی: امنیت اسرائیل در سوریه هرگز محقق نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
قاسمی: امنیت اسرائیل در سوریه هرگز محقق نخواهد شد
قاسمی در خصوص اظهارات نتانیاهو در مسکو گفت: مقامات رژیم اشغالگر قدس معمولا عادتی دارند که نمی توانند آن را ترک کنند و آن بیماری دروغگویی و دروغ درمانی است که به منظور ایجاد فضایی خاص برای تحت ثاثیر قرار دادن روابط ایران با کشورهای دیگر و همسایگان است. این سخنان به صور و اشکال گوناگون همیشه وجود داشته است. روابط ما با مسکو به حالت مستحکم ادامه دارد و ارتباطات ما ادامه دارد. ما پادگانی در سوریه نداریم، حضور ما مستشاری است.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اسدی، دیپلمات بازداشت شده ایرانی در اروپا گفت: تحول جدیدی را اطلاع ندارم، اما می دانم به عنوان یک پرونده مهم در وزارت خارجه و بخش های ذیربط در دستور کار قرار دارد. امیدواریم ایشان بتواند هر چه زودتر به ایران برگردد.

وی درباره سفر رئیس جمهور ایران به عراق نیز گفت: خبر دقیق و اطلاعات بیشتر را نهاد ریاست جمهور اعلام خواهد کرد. این سفر از پیش تعیین شده و در راستای همکاری های گسترده دو کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی است. در یک سفر طولانی و بسیار پرثمر که آقای ظریف به عراق داشتند، زمینه های این سفر بیش از گذشته مهیا شد. فکر می کنم این سفر بتواند یک نقطه آغاز دیگری برای جهش همکاری های ما با کشور برادر و همسایه ما عراق باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала