افشاگری وزیر ارتباطات ایران درباره نظرسنجی صدا و سیما

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جهرمی: صدا وسیما نظرسنجی را دستکاری کرده است
جهرمی: صدا وسیما نظرسنجی را دستکاری کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از دستکاری صدا و سیمای این کشور در یک نظرسنجی تلویزیونی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رای‌گیری بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم از 23 بهمن آغاز شد و تا پنج شنبه ادامه داشت. در این بخش از جشنواره رقابت فشرده ای بین برنامه‌هایی چون «نود» و «برنده باش»، «حالا خورشید» و «سمت خدا» در شکل گرفت. اما ماجرایی که رخ داد همه کسانی که در رای گیری مردمی جشنواره جام جم شرکت کرده بودند و حتی کسانی که در این رای گیری شرکت نکرده بودند را متعجب ساخت.

کاهش پیامک های مزاحم در ایران - اسپوتنیک ایران
کاهش پیامک های مزاحم در ایران
از روز جمعه پیامک تایید رای به برنامه «‌برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار برای تعداد زیادی از مشترکین اپراتورهای مختلف ارسال شد و این در حالی بود که این افراد اصلا در رای گیری جشنواره تلویزیونی جام جم شرکت نکرده بودند.

برخی از خبرنگاران که این پیامک برایشان ارسال شده است تصمیم به منشن وزیر ارتباطات در شبکه های اجتماعی گرفتند و خواستند پشت پرده ماجرا آشکار شود. بسیاری از مردم نیز از پیامکی که برایشان ارسال شده بود اسکرین شات گرفتند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

دبیر جشنواره تلویزیونی جام جم اما ادعا کرد که سامانه رای گیری مردمی جشنواره مورد حمله سایبری قرار گرفته است. او گفت این حمله در ساعت 24 پنج‌شنبه نهم اسفندماه 97 اتفاق افتاده است و ما از همان لحظات ابتدایی دیتا سنتر را ایزوله کردیم تا رأی‌های مشکوک وارد رأی‌های مردمی نشود.

پس از آن آذری جهرمی، ‌وزیر ارتباطات ایران از رای گیری یک میلیون در توئیتی گفت:«دو تصویر فوق، بخشی از مستندات آنچه در نظرسنجی انتخاب محبوب‌ترین برنامه سال صدا و سیما گذشته است را به نمایش می‌گذارد. مستندات پس از تکمیل به صورت کامل برای رسیدگی به صدا وسیما و پلیس فتا ارسال خواهد شد.» وزیر ارتباطات در این توئیت کلمه«حق الناس» را هشتگ زد.

​این توئیت نشان می داد از ساعت 1 تا 4 بامداد 11 اسفند، بیش از یک میلیون رای به آرای برنامه «برنده باش» اضافه شده است تا از برنامه « نود » پیشی بگیرد و انتشار این خبر دقیقا برخلاف صحبت های دبیر جشنواره جام جم بود که گفته بود از ساعت 12 شب گذشته سایت ایزوله شده است.

 در ادامه این ماجراها، وزیر ارتباطات ایران ساعاتی پیش با انتشار پیام جدید در توئیتر نوشت: بررسیهای بیشتر نشان می‌دهد، دستکاری در نظر مردم برای انتخاب محبوبترین برنامه سال صداوسیما صرفا برای یک روز نبوده و در سه روز متوالی صورت پذیرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала