ایران از دو سامانه جدید راداری رونمایی کرد

CC0 / / ایران از دو سامانه جدید راداری رونمایی کرد
ایران از دو سامانه جدید راداری رونمایی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با حضور فرمانده ایرانی از سامانه راداری و کمک ناوبری معین-40 و نیز سامانه راداری پسیو ناصر-40 در ایران رونمایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، با حضور امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش ایران، سامانه راداری و کمک ناوبری معین-40 و سامانه راداری پسیو ناصر-40 رونمایی شد.

رادار ناصر-40 یک سامانه راداری پسیو با قابلیت کشف اهداف در محیط شهری است. این سامانه قابلیت کشف و اهداف ریزپرنده و موشک‌های کروز را در محیط‌های شهری و پیرامون آن‌ها دارد. این رادار به رادار غیر فعال و پنهان نیز مشهور است به عبارت دیگر، هیچ یک از هواپیما‌ها و نیز سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات دشمن، قادر به کشف این رادار نیستند.

سامانه کمک ناوبری معین-40 دومین دستاورد رونمایی شده توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) است که با لحاظ کردن همه­­ الزامات مربوط به سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) قابلیت بالایی در تعیین موقعیت جغرافیایی اهداف، امکان ارتفاع‌سنجی و زاویه‌سنجی دقیق و تبادل هدف و تبادل اطلاعات با سایر رادار‌های کشوری را داراست و می‌تواند همزمان مورد بهره‌برداری نظامی و تجاری قرار گیرد. معین-40 راداری کمک ناوبری است که همه ­اطلاعات هواپیمای در حال پرواز را نه از خلبان بلکه از خود سیستم هواپیما سوال می‌کند. برد این سامانه بیش از 400 کیلومتر است.

فن‌آوری ساخت سامانه راداری کمک ناوبری معین-40 صرفاً در اختیار 8 کشور پیشرفته جهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала