ایجاد منطقه صنعتی مشترک بین ایران و عراق

© AFP 2023 / Atta Kenareایجاد منطقه صنعتی مشترک بین ایران و عراق
ایجاد منطقه صنعتی مشترک بین ایران و عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر عراق در دیدار با معاون سیاسی وزارت خارجه ایران اطلاع داد که عراق آمادگی دارد که همانند منطقه صنعتی مشترک با اردن با ایران نیز منطقه مشترک داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، دور سوم گفت‌وگوهای سیاسی ایران و عراق در بغداد با حضور عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران برگزار شد.
عراقچی با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در خصوص مسائل سیاسی و منطقه ای گفتگو کرد.
دفتر نخست وزیر عراق بیانیه را منتشر کرد که هدف مسئولان ایرانی از این دیدار، فراهم کردن مقدمات سفر قریب‌الوقوع «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق بود.
در جریان این گفت و گو ها «توسعه روابط بین دو کشور، گسترش همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، مسائل [مربوط به] آب، مرزها، ویزا و تمایل مشترک برای حصول یادداشت تفاهم‌نامه روشن بررسی شد، به گونه‌ای که [این تفاهم‌نامه] به صورت عادلانه منافع مشترک بین دو کشور را تأمین کند».
عبدالمهدی در این دیدار از «توسعه روابط ایران و عراق که به سود ملت دو کشور و عموم منطقه است» استقبال کرده و بیان داشت که این دیدارها و سفرهای متقابل، باعث پیشرفت در روابط دو جانبه و حل مسائل موجود به ویژه در خصوص «حفظ حقوق عراق در آبهای منطقه‌ای آن» شود.
وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص فعالیت جدی برای تحقق منافع دو کشور و دو ملت در همه زمینه‌ها، گفت که «عراق آماده است منطقه مشترکی را مانند منطقه صنعتی عراق و اردن» با ایران ایجاد نماید.

عراقچی نیز اعلام کرد که ایران امیدوار است سفیر آتی روحانی به عراق، موجب تحکیم روابط و گسترش همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز اخیرا سفری پنج روزه به عراق داشت و قرار است حسن روحانی در ماه جاری (اسفند) به عراق سفر کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала