بسته شدن کارخانه ها در ایران ضد امنیت ملی کشور است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoصادق آملی لاریجانی
صادق آملی لاریجانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس قوه قضاییه بیان داشت که تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران خلاف امنیت ملی و مولفه های مرتبط با توسعه اقتصادی کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم، به صورت خاص به مشکلات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی اشاره کرده و بیان داشت: متأسفانه گاهی برخی اخبار در خصوص تعطیلی بعضی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی شنیده می‌شود. مکرر در این زمینه تذکر داده‌ایم اما باز هم عرض می‌کنم که امروز تعطیلی یک کارخانه یا واحد تولیدی و بیکاری کارگران، بزرگترین خطا در عرصه صنعت و اقتصاد کشور است و علاوه بر آسیبهای اقتصادی، ابعاد مربوط به امنیت ملی و مباحث انسانی نیز در آن برجسته است.
رئیس قوه قضاییه افزود: وقتی یک کارگر با حقوق ناچیز بیکار می شود، با داشتن زن و فرزند چگونه باید زندگی کند؟ بر همین مبنا باید شعار اصلی ما امروز این باشد که هیچ کارخانه ای تعطیل نشود. بانک ها گرچه به لحاظ قانونی در برخی موارد حق توقیف کارخانه ها را دارند، اما باید در این زمینه تدبیر شود و ببینند که آیا واقعا توقیف یک واحد تولیدی برای بانک فایده ای دارد؟ بسیاری از امور در این زمینه قابل حل و فصل است. البته مشکلات بانک ها نیز باید درک شود، اما امروز باید با تشخیص برخی ضرورت ها، مجموعه‌های قضایی و اجرایی در هر استان ضمن تعامل منطقی با مدیران بانکها اجازه ندهند هیچ کارخانه ای تعطیل شود.
آملی لاریجانی خاطر نشان کرد که تعطیلی واحدهای تولیدی امروز برخلاف امنیت ملی و مولفه های مربوط به توسعه اقتصادی کشور است که ابعاد عاطفی و انسانی نیز دارد و ادامه داد: چرخ‌های تولید در کشور نباید کند یا متوقف شود. امیدواریم با محوریت دادگستری ها و استانداری ها در سراسر کشور، این تعامل با بانک ها شکل بگیرد و از رئیس کل محترم بانک مرکزی هم می خواهیم که در این زمینه تدبیر لازم را داشته باشند تا از تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی جلوگیری شود. البته تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما باید این اقدامات با قدرت بیشتری ادامه یابد تا ان‌شاء‌الله شاهد تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران عزیز نباشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала