احضار سفیر پاکستان به وزارت خارجه ایران

© Fotolia / Borna_Mirاحضار سفیر پاکستان به وزارت خارجه ایران
احضار سفیر پاکستان به وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر پاکستان در ایران به دلیل حمله انتحاری اخیر در سیستان و بلوچستان به وزارت خارجه احضار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه ایران سفیر پاکستان را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به این کشور اعلام کرد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص گفت: در پی حادثه تروریستی 24 بهمن ماه در جاده خاش _ زاهدان خانم رفعت مسعود سفیر پاکستان توسط دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.
قاسمی خاطر نشان کرد: در این ملاقات ضمن اشاره به افزایش اقدامات تروریستی از داخل خاک پاکستان، از جمله حادثه تروریستی اخیر در جاده خاش _ زاهدان، اعتراض کشورمان ابلاغ و با صراحت تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران از دولت و ارتش پاکستان انتظار دارد با قاطعیت و جدیت لازم علیه پایگاه ها، تحرکات و استقرار گروهک های تروریستی فعال در مناطق مرزی این کشور با جمهوری اسلامی ایران برخورد کند و اجازه ندهد این گروهک های تروریستی بیش از این با اقدامات تروریستی و غیرانسانی خود موجبات تشدید ناامنی و بدبینی و بی اعتمادی بین دو کشور را فراهم نماید. در ادامه از دولت پاکستان خواسته شد که اقدامات سریع و لازم جهت شناسایی و دستگیری عوامل جنایت تروریستی جاده خاش _ زاهدان را انجام دهد.
سفیر پاکستان در این جلسه اطلاع داد که موضوع اعتراض را به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.
چهارشنبه شب گذشته در جاده خاش-زاهدان در یک حمله‌ای انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو حاوی مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، 27 نفر از نیروهای سپاه جان خود را از دست داده و تعدادی نیز آسیب دیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала