عملیات موساد و سازمان سیا برای انتقال دانشمند هسته ای ایران به انگلیس

© REUTERS / Toby Melvilleانتقال دانشمند هسته ای ایران به انگلیس
انتقال دانشمند هسته ای ایران به انگلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه "ساندی اکسپرس" گزارش داد که سازمان های جاسوسی انگلیس، آمریکا و اسرائیل، یک دانشمند هسته ای ایران را به انگستان منتقل کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان های جاسوسی انگلیس، آمریکا و اسرائیل در عملیاتی مشترک یک دانشمند هسته ای ایران را به همراه پناهجویان و به وسیله یک قایق بادی از طریق کانال مانش به انگستان منتقل کردند.
به نقل از روزنامه "ساندی اکسپرس"، این فرد 47 ساله که دارای اطلاعات مربوط به برنامه هسته ای ایران است را با بهره‌گیری از موج اخیر پناهجویانی که در جستجوی رسیدن به بریتانیا هستند، این ایرانی را وارد کشور کردند.
منبع این خبر نوشته، او در و در کشتن "مصطفی احمدی روشن" دانشمند ایرانی،  معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز در سال 2012 دست داشته است.
در این گزارش‌ آمده، خارج کردن این فرد از ایران از ماه اکتبر، به دلیل ترس از لو رفتن وی آغاز شد.
در روزهای پایانی سال 2018 و شب آغاز سال 2019 موضوع ورود ده‌ها تن از پناهجویان ایرانی با قایق بادی از آبراه مانش به خاک بریتانیا در صدر گزارش‌های اروپا قرار گرفت و ساجد جاوید، وزیر کشور بریتانیا، نیز از رفتن به تعطیلات صرفنظر کرد تا خود شخصا از نزدیک این وضعیت را دنبال کند.
این نشریه ادامه داد؛ در ماه دسامبر ، "موساد" موفق شد او را از ایران خارج کند و سپس در بین مهاجران ایرانی قرار گرفت و پس از گفتگو با مقامات اطلاعاتی انگلیس و آمریکا در خاک انگلیس، به آمریکا فرستاده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала